Az utolsó McDonnell Douglas MD-11-essel teljesített járatát repülte hétfőn az Eva Air. A tajvani légitársaságnak már csak teherszállító változatban volt flottájában a legendás három hajtóműves típusból, ezért a búcsú az Eva Air Cargo-tól történt.
Megvált az utolsó Boeing 747-400 Combi gépétől az Eva Air
Airbus A321 üzemeltető lett az Eva Air
Az utolsó járat március 23-án reggel 08:40-kor szállt fel Tajpejből Anchorage felé, amelyen keresztül a gép végső úti célja az Amerikai Egyesült Államokban Los Angeles volt. Az Eva Air, amely az MD-11-es utolsó tajvani üzemeltetője ezzel végleg kivonta a típust flottájából. A járatot teljesítő B-16113 lajstromú MD-11-es 1999-ben gördült le a McDonnell Douglas Long Beach-i gyártósoráról, amely 1990 és 2000 között gyártotta a típust, összesen 200 darabot.
Az Eva Air Cargo ezután Boeing 747-400F gépeivel üzemel tovább, amelyből összesen kilenc darab áll rendelkezésre, de a flottamodernizáció jegyében már ezek leváltása is tervben van. A hírek szerint az Eva Air a Boeing gazdaságosabb üzemű 777F típusát tanulmányozza, de végleges döntés a beszerzésről még nem született.
Az Eva Air régóta volt MD-11 üzemeltető. A típus utasszállító változata nem sokkal a társaság alapítását követően, 1992-ben jelent meg a flottában és egészen 2003-ig volt szolgálatban, miután a három hajtóműves McDonnell Douglaseket már csak teherszállításra alkalmazták.
Az Eva Air gépparkjában az elmúlt 23 évben összesen 13 darab MD-11-es működött, de a társaság így sem marad MD gyártmány nélkül, mivel a flottában még mindig üzemel három darab utasszállító MD-90-es, amelyek helyébe korszerűbb A321-es Airbusok fognak érkezni.
Az utolsó légitársaság, amely még menetrendszerű utasszállító forgalomban használt MD-11-est a KLM volt. A holland légitársaság 2014 októberében vonta ki a típust. Az MD-11-es prototípusa idén ünnepli szűzfelszállásának 25. évfordulóját.