Megérkezett Buenos Airesbe az Aerolíneas Argentinas első vadonatúj Airbus A330-200-as repülőgépe, abból a négy gépes rendelésből, amelyet 2014 februárjában kötött a légitársaság az európai gyártóval. Argentína nemzeti légitársasága csaknem negyven éve nem vett a flottájába közvetlen a gyártótól származó, “nullkilométeres” szélestörzsű repülőgépet.

"Hazaérkezett az új A330-200-as" - szól a légitársaság reklám üzenete. (Forrás: Aerolíenas Argentinas) | © AIRportal.hu

“Hazaérkezett az új A330-200-as” – szól a légitársaság reklám üzenete.
(Forrás: Aerolíenas Argentinas)

A lemenő Nap utolsó fényeiben háromnegyed nyolc után néhány perccel landolt a Buenos Aires-i Ezeiza repülőtéren az Aerolíneas Argentinas vadonatúj Airbus A330-200 típusú repülőgépe. Az LV-FVH lajstromú szélestörzsű gép február 28-án, szombaton érkezett meg az argentin fővárosba, egyenesen az Airbus toulouse-i bázisáról, ahonnan közvetlenül, leszállás nélkül repült.

A majdnem tizennégy órás utat követően a repülőtéren vízsugaras köszöntés fogadta a választható legerősebb General Electric hajtóművel szerelt repülőgépet, mielőtt új bázisrepülőterén beállt állóhelyére. Az Aerolíneas Argentinas flottamodernizációs programjának idei évre kitűzött céljainak első és egyben egyik legfontosabb pontja valósult meg ezzel.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az állami tulajdonban lévő, a SkyTeam légiszövetség dél-amerikai frontját erősítő Aerolíneas Argentinas egy évvel ezelőtt, 2014 februárjában kötött vásárlási szerződést négy darab A330-200 típusú gépre Buenos Airesben. Az akkori megállapodás értelmében az Airbus két-két gépet ad át a nemzeti légitársaságnak 2015-2016 folyamán.

Az argentinok a General Electric hajtóművét választották az A330-ashoz. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

Az argentinok a General Electric hajtóművét választották az A330-ashoz. (Fotó: Airbus)
A toulouse-i felszállás előtt. Oldalnézetben az A330-200-as. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

A toulouse-i felszállás előtt. Oldalnézetben az A330-200-as. (Fotó: Airbus)

A legújabb A330-as átvételével a légitársaságnak immáron összesen 5 darab A330-200-as van a gépparkjában 7 darab A340-300-as mellett. A hosszú távú, illetőleg nagy sűrűségű járatait ezzel, az egységesen Airbusokból álló szélestörzsű flottával üzemelteti az Aerolíneas Argentinas.

A Club Cóndor üzleti osztály összesen 24 utasnak. (Fotó: Aerolíneas Argentinas) | © AIRportal.hu

A Club Cóndor üzleti osztály összesen 24 utasnak.
(Fotó: Aerolíneas Argentinas)

A legújabb A330-200-ast, amelynek fedélzete 24 Club Cóndor üzleti és 243 turista osztályú üléssel várja utasait az Aerolíneas Argentinas Észak-Amerikában Miamiba, illetőleg New Yorkba, valamint júliustól Európában, a Madridba közlekedő járatain vezeti be.

Az Airbus és az Aerolíneas Argentinas kapcsolatai egyébként több, mint húsz éves múltra tekintenek vissza. A dél-amerikai légitársaság 1994-ben vált Airbus-üzemeltetővé, amikor először A310-300-ast vett flottájába, majd 1999-től A340-200-asok is szolgáltak, azokat ráadásul az Airbustól vették tartós bérletbe, összesen négy darabot. Az Airbus két-hajtóműves szélestörzsű sikertípusát, az A330-ast 2013-ban szemelte ki a kapacitásainak bővítése érdekében a vállalat, amikor négy gépre írtak alá lízingszerződést az ILFC-vel.

Szélestörzsű utasszállítót újonnan utoljára 1978-ban vett át az Aerolíneas Argentinas. Akkor még a Boeing nagygépeiben gondolkodott a légitársaság, ezért az egy Boeing 747 Jumbo volt. Azóta csaknem negyven év telt el, ezért az argentin légitársaság méltán büszke rá, hogy most ismét eljutott oda, újonnan vásárolhatott magának ekkora repülőgépet.

A flotta legújabb tagjának ünnepélyes bemutatóját március 3-án tartja az Aerolíneas Argentinas.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!