Július végén megérkezett Almatiba az Air Astana flottájának harmadik Boeing 767-300ER típusú utasszállítója. A vadonatúj gép fedélzete kétosztályos elrendezésben összesen 223 utasnak kínál férőhelyet.
Valaki repülne Budapestről Kazahsztánba
A kazah nemzeti légitársaság 2012 márciusában kötött szerződést szélestörzsű Boeing utasszállító repülőgépekre, amely szerint a 767-300ER típusok mellett három darab 787-8-as Dreamlinert is rendelt közvetlenül a gyártótól.
Ezek közül az első 767-esek tavaly szeptemberben (P4-KEA), illetőleg októberben (P4-KEB) lettek a légitársaságé, míg a harmadik gép (P4-KEC) most, július végén érkezett meg Almatiba, az Air Astana bázisára.
A Boeing 767-esek fedélzete egységesen kétosztályos elrendezést követ, amelyen 30 darab sík felületű ággyá alakítható business fotel és 193 darab turista ülés kapott helyett. A fedélzeti szórakoztató rendszer tartalmait pedig az előbbi komfortzónában 15, míg az utóbbiban 9″-os háttámlába épített monitorok közvetítik döntően a Bangkokba, Frankfurtba, Kuala Lumpurba és Szöulba tartó menetrendszerű járatokon, merthogy ezeken repül a típus Almati, valamint Asztana városaiból kiindulóan.
A flotta legújabb 767-ese idén májusban emelkedett először a levegőbe, és hivatalosan június 26-án került az Air Astana gépparkjába, de a légitársaság saját közlése szerint július 30-án érkezett Almatiba, ekkor már winglet szárnyvégekkel kiegészítve.
Az Air Astana immáron összesen 30 repülőgéppel rendelkezik. A Boeing 767-esek mellett 757-esek, valamint az Airbus A320-as gépcsalád és az Embraer ERJ-190-es típusa is képviselteti magát. A légitársaság nemrég jelentette be, hogy az európai útvonalhálózatát is fejleszteni kívánja, és a döntés értelmében Párizst és Prágát már meg is nevezte, mint jövendő célállomásokat, de szó van egy esetleges budapesti összeköttetésről is.