Megállapodott az Embraer repülőgépgyárral és véglegesítette az idei Párizsi Légi Szalonon szándéknyilatkozat formájában az új generációs E-Jet típusokra jelzett előrendelését az International Lease Finance Corporation (ILFC).
A tegnap bejelentett szerződés szerint a lízingcég 25 darab E190-E2 és ugyancsak 25 darab E195-E2 típust vásárol a listaárak alapján számítva mintegy 2.85 milliárd dollár értékben, amely tételhez mindkét szériából ugyanennyi opciós lekötés is társul, vagyis az ILFC összességében 100 darab új generációs E-Jetre formált igényt.
A brazil gyártó elsőként az E190-E2 típusváltozatot vezeti be a forgalomba, amelynek szállításai 2018 első félévében vehetik kezdetüket. A hosszabb törzsű E195-E2-es 2019-ben, míg a legrövidebb törzsű E175-E2-es 2020-ban érkezhet az első megrendelőkhöz.
A E-Jet típuscsalád második generációjának hivatalos programindítóját a múlt havi Párizsi Légi Szalon nyitónapjára időzítette az Embraer, amelynek célja, hogy meglévő és új ügyfelei számára még hatékonyabb regionális utasszállító típusokat tudjon kínálni, azzal megőrizve versenyképességét a 70-130 üléses sugárhajtású gépek piacán.
Az eddiginél is gazdaságosabb üzemről a Pratt&Whitney PurePower hajtóműcsaládja gondoskodik, az Embraer pedig újratervezett szárnyakkal, teljes fly-by-wire vezérléssel erősíti az új E-Jet képességeit. A generációváltó megújulás során természetesen az utaskabin kivitelezésében is történnek változások a nagyobb fokú kényelem érdekében. Konkrét, az üzemanyag takarékosságot érintő számadatokat azonban még mindig nem közöltek a brazilok, csupán annyit lehet tudni ígéreteikből, hogy két számjegyű javulás várható.
A jelek szerint viszont az amerikai lízingcég óriás ILFC-t már sikerült meggyőzni, s ezzel meg is van az E2-es család egyik első, biztosra vehető vevője.