Április elején megkezdte a TAM Linhas Aéreas leendő első A350-900-asának végszerelését az Airbus. A brazil légitársaságnak, amely az első A350XWB üzemeltető lesz az amerikai kontinensen jelen állás szerint összesen 27 darab A350-esre van rendelése. Az átadások idén év végén kezdődnek és egészen 2019-ig tartanak.
Csúcs ETOPS az A350-900XWB-nek
A TAM Linhas Aéreas elsők között jelentette be igényét az Airbus legújabb generációs szélestörzsű típusára, amikor a 2005. évi párizsi légi szalonon vásárlási szándéknyilatkozattal fejezte ki bizalmát az A350-es program iránt.
A brazil légitársaság 2005 decemberében véglegesítette is szerződését, amely akkor még csak 10 darab A350-esre szólt, azóta viszont újabb gépekkel egészültek ki a papírok. A TAM-nak most összesen 27 darab A350-900-asra van érvényes, lezárt rendelése.
A kezdeti, optimista gyártási menetrend szerint a gépek szállításai 2012-ben kezdetüket is vették volna, de ez a céldátum hamar feledésbe merült és csak a legkorábbi közleményeket visszakeresve lehet már rátalálni, merthogy természetesen, mint általában egy vadonatúj típus gyártásában, az A350-esnél is keletkeztek késések.
Ez azonban mit sem változtat azon a tényen, hogy a TAM a legelső megrendelők egyike, így most, hogy már az indító Qatar Airways forgalomba is állította, aztán a soron következő Vietnam Airlines és a Finnair első gépei is gyártósoron vannak, elérkezett az ideje a TAM első gépének is a végszerelésbe vételére. Az átadás várhatóan idén decemberben lesz, a teljes, 27 gépes flottát pedig korábbi hírek szerint 2019-ig bezárólag ígéri leszállítani az Airbus.
Nem tétlenkedik a TAM, külön szakmai csapat van az A350-esre
A TAM, amely nemcsak Latin-Amerikában, hanem a teljes amerikai kontinensen is az első A350XWB üzemeltető lesz már el is kezdte a felkészülést a vadonatúj típus forgalomba állítására, méghozzá nem most, az átvétel előtt kevesebb, mint tíz hónappal, hanem már 2012-ben. A TAM ekkor állította fel azt a szakmai csapatot, amely azért felel, hogy az A350-es a lehető legzökkenőmentesebben kezdje meg pályafutását a brazil flottában. Ennek egyik legfontosabb állomása az a márciusban elkezdett tanúsító eljárás, amelyet a TAM az ANAC-kal, a brazil légügyi hivatallal közösen kezdett meg.
A350-es Airbus egyébként 2014 augusztusában járt először Brazíliában, amikor a gyári berepülés keretében az MSN5 prototípus érkezett São Paulo repterére. A TAM, mint leendő üzemeltető természetesen már ekkor is megkülönböztetett figyelmet fordított a gépre, és annak megfelelő földi kiszolgálására.
Információink szerint az Airbusnál összesen 17 A350-900-as van gyártásban. Az első brazil gép MSN24 gyári azonosítóval halad előre a soron.