Megérkezett az elsőként összeszerelésre kerülő Airbus A350XWB szárnya a toulouse-i gyártósorra. Az oldalanként 32 méter hosszú kompozit alkotóelemek az európai repülőgépgyár angliai üzeméből érkeztek egy A300-600ST Beluga segítségével.

Folytatódik az első Airbus A350XWB végszerelése, miután tegnap rendben megérkezett a toulouse-i gyártósorra a földi terhelési tesztekre szánt gép szárnya. Ez a prototípus repülni ugyan soha nem fog, de meghatározó szerepe lesz a földön elvégzendő, az üzembeállításhoz nélkülözhetetlen hatósági tanúsító eljárásban.

Az Airbus A350 eXtra-Wide-Body szárny-fesztávolsága 64 méter; a szárny szélessége is igen impozáns 6 méter. Ezekkel az adatokkal a típus jelenleg a legnagyobb kompozit anyagokból készülő szárnnyal büszkélkedhet. Összehasonlításképp a legközvetlenebb piaci konkurens, a Boeing 787 Dreamliner szárnyfesztávja 60 méter.

Az Airbus közlése szerint a szárny korszerű szerkezete és kitűnő aerodinamikája jelentős mértékben járul hozzá a típus 25%-os üzemanyag takarékossági mutatójához.

A földi statikai tesztekre szánt “nulladik” A350XWB végszerelése idén április elején vette kezdetét. Első lépésként a 19.7 méteres középső-, és a 21 méteres, a pilótafülkét is magába foglaló első törzs-rész összeszerelésével kezdődtek a munkálatok.

Hirdetés

A berepülési programhoz 5 repülőgépet épít az Airbus. Az első felszállás tervezett ideje 2013-ban várható. A típus első üzembeállítója pedig a Qatar Airways lesz, amely a jelenlegi, a gyártó által nemrég halasztott ütemterv szerint 2014 második félévében veheti át első Airbus A350-esét.

Az A350XWB háromféle típusváltozatban lesz elérhető, elsőként az A350-900-as fog szolgálatba állni, majd azt követi várhatóan 2016-ban a rövidebb törzsű, -800-as és végül 2017-ben a leghosszabb, -1000-es verzió.

Hirdetés
Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!