Újabb speciális biztonsági rendszert kapott a Cirrus Vision Jet gépe, így már akkor is képes biztonságosan leszállni a típus, ha valamiért a pilóta erre alkalmatlan állapotba kerülne.
A Safe Return funkció a Garmin automatikus leszállást lehetővé tévő rendszerének módosított változata, amely kifejezetten biztonsági szerepet tölt be, normál üzemi körülmények között nem használható – írta meg az Ainonline.
Amennyiben az utasok észlelik, hogy a pilóta mondjuk egy szívroham vagy bármilyen más, hirtelen fellépő probléma miatt nem képes vezetni a repülőgépet és leszállást végrehajtani, egy gombbal aktiválhatják a mechanizmust. Téves vagy véletlen gombnyomás esetén a pilótafülkéből felülírható az utasítás.
A számítógép automatikusan átveszi a repülőgép irányítását, megkeresi a legközelebbi leszállásra alkalmas repülőteret, és kommunikál a légiforgalmi irányítással.
Közben a repülésvezérlő elektronika és a robotpilóta a pilótafülkén keresztül audiovizuális információkat közvetít az utasoknak a gép aktuális helyzetéről, a kiválasztott reptérről, a megmaradt üzemanyag mennyiségéről és a leszállás várható időpontjáról.
A fejlesztők arra is gondoltak, hogy a repülőterek forgalmát ne akadályozzák a bajba került gépek: leszállás után még mindig teljesen autonóm módon legurulnak a futópályáról, és csak utána állnak meg.
A rendszert korábban beépítették már Piper M600 és Daher TBM 940 típusokba is, de a Cirrus Vision Jet az első sugárhajtású gép, amelynél az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) rábólintott az alkalmazására. A funkció utólag is telepíthető, de mostantól gyárilag is rendelhető.
Ezzel egy újabb védelmi vonalat kapott a kiemelkedően biztonságosnak számító, legfeljebb hat utast és egy fős személyzetet befogadó, kisméretű repülőgép, amely 2016-os forgalomba állása óta rendelkezik a lezuhanást megakadályozására szolgáló mentőernyővel is.