A légitársaság a 2012-es évben 1738 millió dolláros bevételt könyvelhetett el, azonban a 2012 utolsó negyedévében való fellendülés sem tudta nyereséges céggé tenni a Cargoluxot. A 35,1 millió dolláros veszteség azonban sokkal kevesebb, mint amivel a cég vezetői számoltak, ők ugyanis 57 millió dolláros év végi hiányra számítottak – írja cikkében az Aircargoworld.

A légitársaság rövid sajtóközleményben fejtette ki, hogy a 2011-es visszaesés a légi áruszállításban a 2012-es évben sem állt meg, így ez az időszak nem csak a Cargoluxra, de az egész iparágra negatív hatással volt.

A Cargolux egyik vezetője, Paul Helminger is kihangsúlyozta, hogy a 2012-es nehézségek ellenére a cég jobban teljesített a vártnál, így nagy reményeket fűznek a 2013-as évhez.

A légitársaság 2012-ben 645,759 tonnányi árut szállított az egész világra kiterjedő hálózatán. A cég flottája összesen 11 darab Boeing 747-400F-et, és 7 darab Boeing 747-8F-et üzemeltetett a tavalyi év végén. A többi repülőgép várhatóan 2013-ban fog csatlakozni, és azokkal együtt már 13 darab új, meghosszabbított törzsű teherszállító Jumbo fog a cég rendelkezésére állni.(Szerk: Korábbi cikkünk alapján azonban a repülőgépek átvételével kapcsolatban tárgyalásokat kezdeményezett a két fél, így nem biztos, hogy a 2013-as évben ki fog egészülni a flotta.)

Paul Helminger-nél kicsit negatívabban nyilatkozott a cég vezérigazgatója, Richard Forson. Elmondása szerint a 2013-as év is szintén ugyanolyan sok nehézséget tartogat az áruszállító ipar számára. Hozzátette azonban, hogy bízik a Cargolux flexibilitásában, és szervezettségében. Ezt bizonyítandó a vezetőség már ki is dolgozott egy új üzleti modellt, mely akár már 2014-re is nyereséges légitársasággá alakíthatja a luxemburgi céget.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!