A második legjelentősebb orosz légitársaság törölte a Boeing 787-8 típusú utasszállító repülőgépekre szóló rendelését. A Transaero Airlines úgy döntött, inkább leendő két óriásgépére, az Airbus A380-800-as, valamint a Boeing 747-8I jövő évi bevezetésére koncentrál.
Átlépi a hatszázas határt a Transaero A380-asa
Nem lesznek Boeing 787-8-asok a Transaero Airlines flottájában azon döntés értelmében, amely szerint a légitársaság elállt a 2012 áprilisában megkötött, négy gépre szóló szerződéstől.
Pedig a kontraktus nem akármilyen keretek között jött létre. Mint arról annak idején az AIRportal.hu is beszámolt a Boeing gyár és a Transaero Airlines illetékesei ugyanis az egyik 787-es prototípus fedélzetén írták alá a listaárakon számítva mintegy 744 millió dolláros üzletet lefektető papírokat. Az égi ceremóniára az amerikaiak ráadásul egy nagyméretű Dreamliner modellt is készíttettek Transaero festésben, amely így már csak egy különlegesség marad valamelyik vezető irodájában. Igaz, egyáltalán nem kizárt, hogy a későbbiek során valamikor a légitársaság újra igényt formáljon 787-es típusra, de erről egyelőre nincs szó.
A két évvel ezelőtti megállapodás értelmében egyébként a Boeing már az idei évben szállította volna az első Dreamlinert. Az Air Transport World a Transaero vezérigazgató asszonyától, Olga Pleshakovától úgy tudja, hogy a moszkvai bázisú társaság most inkább leendő két új típusának, az Airbus A380-800-asnak, valamint a Boeing 747-8 Intercontinentalnak a bevezetésére koncentrál, amelyekből négy-négy darabot rendeltek flottájuk számára a kiöregedő 747-eseik váltásra és persze a flotta fejlesztésére. Mindkét gép esetében a szállítások 2015-ben veszik kezdetüket.
A lap azt is felidézi, hogy a Transaero idén júliusban a Farnborough Airshow alkalmával 12 darab A330neo típusra írt alá vásárlási szándéknyilatkozatot 8 darab A330ceo mellett. Mindehhez pedig érdemes hozzáfűzni, hogy a nemzeti légitársaságnak, az Aeroflotnak van érvényes B-787-8-as rendelésre, méghozzá 22 darab gépre.