A járvány elhúzódása miatt a TUI kénytelen némileg csökkenteni az előzetesen meghirdetett járatszámot, de a cég a vezető elmondása szerint stabil anyagi helyzetben van. Az Austrian Airlines eközben újabb költségcsökkentő lépéseket jelentett be, köztük elbocsátásokat és flottája további karcsúsítását.

Csütörtökön tartotta éves közgyűlését a TUI utazásszervező konszern, amelyen a Reuters jelentése szerint a társaság bejelentette: a 2019-es szinthez képest 75 százalékos kapacitást kínálnak majd idén nyáron, szemben a korábban tervezett 80 százalékkal.

Fotó: AIRportal.hu

Az óvatosság oka, hogy az oltási programok az unióban nem állnak olyan jól, mint azt előzetesen várták, ezért a korlátozások feloldásával vagy jelentős enyhítésével egyelőre nem számolnak.

A járvány előtt 23 millió embert utaztató társaság azonban hangsúlyozta, hogy a vártnál nagyobb érdeklődés esetén ki tudja majd szolgálni az igényeket, és könnyedén tud újabb járatokat indítani.

Az idei szezonra eddig 2,8 millió foglalás érkezett, ebből 180 ezer az elmúlt másfél hónapban, de az összesített adat így is 60 százalékkal alacsonyabb a 2019-es szinthez képest.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Eközben az Austrian Airlines újabb költségcsökkentő lépéseket vezetett be, mert a vártnál jobban elhúzódik a válság. Az osztrák légitársaság lapunkhoz eljuttatott közleményében azt írta, a 80 gépes flottából eddig 20-at küldtek tartós tárolásra, de hozzájuk további két Airbusnak is csatlakoznia kell.

Fotó: Austrian Airlines

Ezekkel a repülőgépekkel 2024-25-nél korábban nem tervez az Austrian, amely emellett a bécsi repülőtértől bérelt irodai terület felét visszaadja az üzemeltetőnek, mert nincs rá szüksége. A légitársaság a jövőben nem tart fenn személyzeti és műszaki bázisokat a regionális osztrák reptereken, a kisebb méretű gépeik, azaz a Dash 8-asok és az A319-esek végleges kivonása pedig hamarosan befejeződik.

Ezen felül elkerülhetetlen lesz a csoportos létszámleépítés, Alexis von Hoensbroech vezérigazgató szerint 2023-ig 650 újabb munkahely szűnik meg a légitársaságnál.

Igyekeznek a lehető legkevesebb embert elküldeni, de természetes elvándorlással és létszámstoppal – ahogy eddig kezelték a helyzetet – már nem lehet megfelelő eredményt elérni a vezérigazgató közlése szerint. A cég mérlegeli a részmunkaidős foglalkoztatás bevezetését is a létszám- és költségcsökkentési célok elérése érdekében.