Futómű probléma miatt kényszerhelyzetet jelentett szombat reggel a Wizz Air Bukarestből a római Ciampino repülőtérre tartó W6-3141 számú járata. Az Airbus A320 típusú repülőgép 165 utassal és 6 fős személyzettel a fedélzetén végül a Fiumicino repülőtéren ért földet úgy, hogy a bal oldali főfutó nem nyílt ki. A landolás során az olasz hírportálok által közölt fotók tanúsága szerint a HA-LWM lajstromú gép komoly károsodást szenvedett, az utasokat a vészcsúszdák segítségével evakuálták.


Fotó: ANSA.it

A Wizz Air HA-LWM lajstromú Airbus A320-232 típusú utasszállító repülőgépén 165 utas és 6 fős személyzet tartózkodott.

A járat helyi idő szerint 06:43-kor indult és vette útját a bukaresti Henri Coanda repülőtérről a római Ciampino repülőtérre, amelynek 15-ös futópályájára való megközelítési eljárás során a pilóták futómű problémával szembesültek. Értesüléseink szerint a bal főfutó nem nyílt ki, ezért a járat kapitánya átstartolás mellett döntött.

A római Fiumicino repülőtér a balesetet követően az alábbi NOTAM üzenetet adta ki, miszerint a repülőtér 16L/34R futópályáját lezárták légijármű balesete miatt:

NOTAM
A3784/13 NOTAMN
Q) LIRR/QMRLC/IV/NBO/A/000/999/4148N01214E005
A) LIRF B) 1306080624 C) 1306082359 EST
E) RUNWAY 16L/34R CLOSED DUE TO CRASH OF AIRCRAFT.
REF AIP AD 2 LIRF 2-1
CREATED: 08 Jun 2013 06:23:00
SOURCE: LIIAYNYX

Ezt követően a gép a repülőtér körzetében várakozott és helyi idő szerint 07:45-kor a római Fiumicino repülőtérre tett kitérőt, amelynek 34R futópályája felett – az ilyen eseteknél szokásos vizuális ellenőrzés érdekében – 500 láb magasan áthúzott, majd 2000 láb magasságra emelkedve ismételt megközelítésbe kezdett és leszállt.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A repülőgép a landolás során – a nyilvánosságra került fotók alapján – komoly sérüléseket szenvedett. A repülőgép bal oldali hajtóművén, a törzs hátsó részén és a jobb főfutón támaszkodva állt meg úgy, hogy a gép orrfutója nem ért a földre. Az utasok és a személyzet vészcsúszdák segítségével hagyta el a gépet. A repülőgép személyzete a nyilvánosságra került videó és fotók alapján a leszállást az előírásoknak megfelelően hajtotta végre, a repülőgép nem sodródott le a futópályáról.

Kényszerleszállás, vagy baleset?

A Wizz Air hivatalos közleménye csak a kényszerleszállásról szólt, azonban a fotók alapján a légijármű olyan mértékű károsodásokat szenvedett, hogy az eset az ICAO definíciói szerint légiközlekedési balesetnek minősül.

Az Aviation-Safety.net és olasz hírportálok értesülései szerint 3 fő szenvedett sérüléseket a baleset során, azonban a Wizz Air magyarországi kommunikációs munkatársa lapunknak cáfolta ezen értesüléseket, kijelentette, hogy a balesetben nem sérült meg senki.

A Wizz Air közleménye

A Wizz Air 2013. június 8-i Bukarestből a római Ciampino reptérre tartó járata a futómű meghibásodása miatt 165 utassal és 6 fős személyzettel a fedélzetén kényszerleszállást hajtott végre a római Fiumicino reptéren. A legénység biztonságosan landolt 08:15-kor, az utasok a mentőcsúszdán keresztül hagyták el a gépet.

Az utasok és a legénység nem számoltak be sérülésről, a légitársaság minden segítséget megad a helyszínen. A Wizz Air a hatóságokkal együttműködve kezdte meg a vizsgálatot. A Wizz Air minden érintett utas szíves elnézését kéri a kényszerleszállás okozta kellemetlenségekért.

Korábbi fotó a baleset során megsérült, HA-LWM lajstromjelű repülőgépről.(Fotó: Ispán Tamás / AIRportal.hu)


A flightradar24.com radarképe az eseményről. Screenshot: AIRportal.hu

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!