Az EX-YU Aviation információi szerint a horvát főváros légikikötőjének üzemeltetője hat hónap haladékot adott a Croatia Airlines-nak, mielőtt tárgyalásokat kezdeményezne külföldi légitársaságokkal Zágrábba irányuló lehetséges járatok kapcsán. A repülőtér vezetőségének nyilatkozata alapján leginkább low-cost légifuvarozók jelenlétét szeretnék erősíteni a nyár óta uniós tagország fővárosában.

Gonzalve de Cordoue, a repülőtér vezérigazgatója elmondta, hogy megértik a nemzeti légitársaság körüli helyzetet a privatizációs folyamat kellős közepén, azonban a légikikötő idei célkitűzései közé tartozik az éves szinten 8%-os utasforgalom növekedés, amelynek érdekében szükséges az új szereplők megjelenése.

Attól függetlenül, hogy a tavalyi évben számos hír napvilágot látott, miszerint a Croatia Airlines iránt számos ázsiai érdeklődő van, a légifuvarozó értékesítése sikertelen volt. Miután a 2013. évi pénzügyi jelentés elkészült, amely pozitív és optimista eredményeket tartalmazott, a kormányzat újra a privatizáció mellett döntött, amelynek célja, hogy a következő hónapok során olyan egyezségre jussanak egy potenciális tulajdonossal, aki képes a vállalat 49%-os tulajdonrészének átvételére.


A nemzeti légitársaság a zágrábi repülőtér utasforgalmának 60%-át teszi ki, míg az ország többi légikikötőjében általánosságban a külföldi dominancia a jellemző. Az Etihad Regional – amely az Öböl-menti légitársaság által felvásárolt svájci Darwin Airlines átnevezésével jött létre – ez évtől kezdi meg a Róma-Zágráb útvonalának üzemeltetését. Ez egy újabb nyomást helyez a Croatia Airlinesra, hiszen jelenleg Dubrovnik és Split érintésével is közlekedik a vállalat az olasz fővárosba.

Ami a low-cost légitársaságok zágrábi jelenlétét illeti, jelenleg a Germanwings, az easyJet és a Norwegian Air Shuttle üzemeltet menetrendszerinti járatokat éves viszonylatban. 2010-ben a horvát nemzeti légitársaság figyelmeztette a repülőtér vezetőségét, hogy amennyiben tovább folytatja az egyezkedést a külföldi fuvarozókkal, úgy a Croatia Airlines felfüggeszti azokat a járatokat, amelyeken egy low-cost versenytárs is jelen van.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Codeshare egyezmény és újabb belföldi járatok a horvátoknál
A 2013-as év utolsó napjaiban kerültek a sajtónyilvánosságra azok a hírek, miszerint a Croatia Airlines és a United Airlines codeshare egyezményről állapodott meg, melynek keretében december 16-tól nyolc járaton lesz feltüntetve az USA-beli vállalat járatszáma is, olyan útvonalakon, mint Split-München, Zágráb-München, Zágráb-Frankfurt vagy Zágráb-Párizs.

A ch-aviation cikke szerint 2014 nyarától újabb belföldi járatok lesznek elérhetőek a dalmát országban a Trade Air üzemeltetésében, így olyan útvonalak indulnak meg, mint a Zágráb-Rijeka, Rijeka-Split, Split-Dubrovnik vagy Dubrovnik-Rijeka. A hírnek magyar érdekeltsége is van, mivel a járatok kiszolgálására a Budapest Aircraft Services Embraer EMB-120 repülőgépét bérli a horvát fuvarozó. Ez a típus korábban a Malév Budapest-Zágráb útvonalán is közlekedett. Az új belföldi útvonalhálózat április 4-én kezdi meg működését heti egyszeri, pénteki rendszerességgel, kivétel ez alól a Rijeka-Zágráb viszonylat, amely április 6-ától minden vasárnap üzemel.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!