Megkezdte az A320neo típuscsalád gyártását az Airbus. Az ünnepélyes „fémvágásra” az európai repülőgépgyár hajtómű pilonok és gondolák gyártására szakosodott ”Saint-Eloi” toulouse-i üzemében került sor.
Az első fémdarab, amely a költséghatékonyság jegyében újratervezett A320neo típuscsalád prototípusának alkotóeleme lesz egy pilon-részegység. A pilonok azok a létfontosságú tartóelemek, amelyek a repülőgépek hajtóműveit a szárnyhoz rögzítik.
Az Airbus tájékoztatása szerint az A320neo-hoz gyártott pilonok formájukat tekintve nem sokban különböznek a jelenlegi A320-asokhoz gyártottakétól, azonban anyagukat tekintve több titániumot tartalmaznak és olyan új technológiák is alkalmazásra kerülnek, amelyeket eredetileg az A380-as azonos alkatrészéhez fejlesztettek.
Tom Williams, az Airbus programigazgató alelnöke üdvözölte az A320neo típuscsalád gyártásának megkezdését, amely lényegében a fejlesztési szakasz lezárultát jelenti és egyben igyekezett hangsúlyozni, hogy az A320neo nemcsak a legjobban fogyó, hanem a legköltséghatékonyabb keskenytörzsű utasgép is a világon.
A megújult típuscsalád legészrevehetőbb külső változása az eddigi modellhez képest az új szárnyvég megoldás, a Sharklet, amely a szintén új hajtóművekkel együtt mintegy 15%-os üzemanyag takarékossághoz segíti hozzá a repülőgépet. Az Airbus szerint ez nem kevesebb, mint 1000 középkategóriás autó fogyasztásának megfelelő redukciót jelent.
A háromféle változatban (A319neo, A320neo és A321neo) rendelhető típuscsaládhoz kétféle hajtómű választható, a CFM International LEAP-X, vagy a Pratt&Whitney PW1000G típusa. A típusváltozatokat illetően elsőként az A320neo áll szolgálatba a Virgin American-nél, majd azt követi a rövidebb törzsű A319neo, amely a Qatar Airways-nél debütál és végül a leghosszabb törzsű A321neo, amely az ILFC lízingcégnél kezdi meg pályafutását. A 2003-ban bemutatott A318-as nem lesz a Neo család tagja.
Az Airbus adatai szerint ez idáig több, mint 1400 megrendelésük van a típus 2010-es bejelentése óta. Ráadásul nemcsak, hogy szép számban fogynak a gépek, hanem minden adat és szándék is arra mutat, hogy az európai gyártónak komoly előnyre sikerül szert tennie legfőbb konkurense, a Boeing-gel szemben, amelynek hasonló költséghatékony típuscsaládja, a 737 MAX várhatóan csak 2017-ben lép szolgálatba. Ez két évvel későbbi dátum, mint az A320neo tervezett szolgálatba állítása.