Az AIRportal.hu Információi szerint a Lufthansa Technik műszaki előterén vontatás közben koccant a Wizz Air és a Lufthansa Airbusa. A Wizz Air repülőgépét karbantartást követően vontatták hajtóműpróbára, azonban a Wizz Air Airbus A320-as szárnyvége összeakadt az ott parkoló, szintén karbantartás alatt álló Lufthansa Airbus A321-as szárnyával.
● Lufthansa Airbus A321-131 D-AIRD (cn 474)
● Wizz Air Airbus A320-232 UR-WUA (cn 3531)
A Wizz Air Airbus A320-as az ukrajnai leányvállalathoz tartozó UR-WUA lajstromjelű repülőgép volt, amelynek a szárnyon lévő áramlásjavító „wingtip”-je és az orrsegédszárnya (leading edge slats) sérült.
A Lufthansa D-AIRD lajstromjelű Airbus A321-esnek pedig leszakadt a wingtip alsó része és a csűrőlap (aileron) elem is károsodott.
Az esemény során személyi sérülés nem történt.
Az AIRportal.hu exkluzív fotómontázsa az eseményről:
A koccanás után a szakértők megkezdték a repülőgépek átvizsgálását és javítását, ez várhatóan két-három napig tart.
Tavaly novemberben az Aeroplexnél akadtak össze a repülőgépek
2011. november 14-én az Aeroplex műszaki előterén történt hasonló esemény, akkor az S7 – Siberia Airlines orosz légitársaság VP-BNG lajstromjelű, Boeing 737-83N típusú gépének szárnyvége akadt össze az útjában parkoló Norwegian Air Shuttle Boeing 737-8Q8, LN-NOD lajstromjelű repülőgép vízszintes vezérsíkjával. Akkor az orosz gép a saját hajtóművével gurult be a műszaki előtérre.
Ugyanezen a napon szintén az ACE műszaki előtéren tárolt HA-LHB lajstromjelű Boeing 767-27G/ER bal oldali hajtóműve koccant neki egy repülőgép vontató járműnek, miután vontatás közben eltört a vontatórúd nyírócsapszege. Az eseményeket követően a műszaki előterekre vonatkozó gurulási, parkolási és vontatási eljárásokat, szabályokat megszigorították.