Külön cégbe szervezi hosszú távú járatainak üzemeltetését a Norwegian Air Shuttle. A budapesti Liszt Ferenc repülőtéren is jelen lévő, low-cost modellben működő légitársaság jövő tavaszra várja első Boeing 787-esét.
Norwegian Long Haul lesz a neve annak az új légitársaságnak, amely a norvég vállalat hosszú távú járatait fogja üzemeltetni. Az új vállalat a Norwegian márka hordozója lesz, de elkülönült szervezettel és önálló légi fuvarozói engedéllyel működik majd – tájékoztatta Asa Larsson, a Norwegian Air Shuttle szóvivője az ATW hírportált.
A Norwegian idén májusban jelentette be, hogy további két darab, lízingelt Boeing 787-essel egészíti ki leendő Dreamliner flottáját. A vállalat eredetileg három 787-8-asra adott le közvetlen rendelést és további három gépre lízingszerződést írt alá. A norvégoknak tehát összesen 8 darab legújabb generációs, kompozit anyagokból készülő Dreamlinere lesz.
A bérelt gépek szállítója az ILFC (International Lease Finance Corporation) lízingcég lesz – tudható meg a Norwegian tavasszal kiadott sajtóközleményéből. Az első Boeing 787-es várhatóan 2013 áprilisában érkezik meg a vállalathoz. Ezt követően folyamatosan jönnek az új Dreamlinerek a flottába: a tervek szerint 2013-ban három, 2014-ben négy gépet vesznek át. Az utolsó, nyolcadik 787-es 2015 elején állhat szolgálatba.
Az első útvonalak oslói, valamint stockholmi indulással Bangkok és New York lesznek. Azt azonban egyelőre nem tudni, hogy a légitársaság melyik New York-i repülőtérre fog közlekedni. Az első járatok jövő nyáron indulnak.
A norvég Boeing 787-esek fedélzete összesen 219 utas befogadására lesz alkalmas. Az ülés-elrendezés 3-3-3 lesz, míg magasabb tarifa ellenében nagyobb lábteret és kényelmet kínáló 2-3-2 elrendezésű üléseket is igénybe vehetnek az utasok. A „fapados üzleti osztályon” 32 személy foglalhat helyet.
(Fotó: Norwegian)
A Norwegian Air Shuttle Skandinávia második legnagyobb légitársasága, útvonalhálózata az európaiakon túl, észak-afrikai és közel-keleti desztinációkat is magába foglal. A légitársaság 2011-ben csaknem 16 millió utast szállított, amellyel európai összevetésben a harmadik legnagyobb low-cost modellben működő vállalat.