A japán All Nippon ANA légitársaság egészen május végéig más repülőgéptípusokkal fogja helyettesíteni a Boeing 787-est több nemzetközi járatán.
Tokió – Seattle
Narita – San José
Nagoya – Szöul
Kansai – Szöul
Az alaposan átszervezett menetrendet a hétfői napon hozta nyilvánosságra a cég. Az ATW Online beszámolója szerint számos járatot, melyek teljesítése a 787-esek feladata lett volna, kénytelen volt ideiglenesen megszüntetni, mivel nem lehetett volna állandó jelleggel megoldani a Dreamlinerek pótlását.
A japánokhoz méltó pontosság, és szervezettség ellenére a légitársaság elismerte, hogy a Tokió Haneda és Frankfurt között üzemeltetett járatán is előfordulhatnak típuscserék, de néha járattörléssel is számolni kell. Ezt a járatot 2012. január 21-e óta repülte a Dreamliner.
A január 16-a óta földön veszteglő repülőgépek repülési tilalmának feloldására és az akkumulátor problémák ideiglenes megoldására a Boeing már kidolgozott egy javaslatot, azonban ezt az FAA még nem hagyta jóvá.
A Boeing egyelőre kiáll a lítium-ion akkumulátorok használata mellett, azonban az akkumulátor szerkezetén és tokozásán számos változtatás szükséges.
Az akkumulátor belsejében meg kell tudni akadályozni, hogy egyetlen cella túlmelegedése továbbterjedhessen az erőforrás más részeire és láncreakciót indítson el. Mindemellett arra is megoldást kell kidolgozni, hogy az akkumulátor-hiba esetén esetlegesen kiömlő elektrolit ne juthasson ki az akkumulátorból, illetve, hogy az ekkor keletkező füstöt kivezessék a gép törzséből.
A géphiány több légitársaságot is érint, legutoljára az amerikai United Airlines jelentette be, hogy új kompozit repülőgépeik június 5-ig biztosan nem állnak szolgálatba, a lengyel LOT pedig egészen októberig nem számít a Dreamlinerekre.