A jövő évben veszi kezdetét az új Irkut MS-21 utasszállító repülőgépre szánt PD-14 típusú sugárhajtóművek berepülési programja – adta hírül a RussianAviation orosz légiközlekedési hírportál.
A legújabb generációs orosz utasszállító típushoz készülő hajtómű fejlesztési programjának állásáról Anastasia Denisova, az United Engine Corporation (UEC) képviselője adott tájékoztatást. Mint elmondta az Irkut MS-21-eshez készülő Aviadvigatel PD-14 típusú hajtómű repülés közbeni tesztjeit 2014-ben indítják. Az új hajtóművet, amelyet próbapadon már tavaly sikeresen beüzemeltek egy Iljusin Il-76-osra erősítve fogják éles teszteknek alávetni.
A nagyságrendileg 70 milliárd rubel fejlesztési költségű PD-14-esek hatósági berepülési programja 2015-ben végződhet, vagyis ekkorra szerezheti meg a hajtómű a forgalomba állításhoz nélkülözhetetlen típusengedélyeket. A sorozatgyártás megindítását pedig 2016-ra tervezik.
A 14 tonnás tolóerő teljesítményre képes PD-14-es jelentőségét növeli, hogy ez az egyetlen kereskedelmi célú sugárhajtómű, amelyet az elmúlt 25 évben orosz földön fejlesztettek és esélyes lehet egy korszerű, a mai igényeknek megfelelő gazdaságos üzemre.
Annak érdekében, hogy a 150-210 utas szállítására tervezett MS-21-es típuscsalád a nemzetközi piacon is versenyképes legyen a megrendelők a Pratt&Whitney legújabb PW1400G erőforrását is választhatják. Mi több az első, 2015-re tervezett felszállást is a nyugati hajtóművel tervezik végrehajtani a gyáriak.
Az MS-21 forgalomba állítását 2017-ben szeretnék elérni a fejlesztést felügyelő United Aircraft Corporation-nél (UAC).