Leszállította a Boeing 787-9-es prototípusához készített Trent 1000 típusú sugárhajtóműveket az amerikai repülőgépgyár számára a Rolls-Royce. Az első hosszított törzsű Dreamliner végszerelését május végén kezdték meg, a szűzrepülést az idei évre tervezi a Boeing.

Újabb fontos lépés valósult meg ahhoz, hogy az alaptípusnál 6 méterrel hosszabb törzsű B-787-9-es még az idén levegőbe emelkedhessen. A Rolls-Royce átadta a Boeingnek a prototípushoz készült vadonatúj, 74000 font (329kN) tolóerejű Trent 1000 sugárhajtóműveket, amelyek ígéretük szerint további 1%-os üzemanyag takarékosságot képesek produkálni a jelenleg forgalomban lévő Trent 1000-esekhez képest.

A Rolls-Royce arról is beszámolt, hogy a legújabb Trent 1000-TEN (Thrust Efficiency and New technology) hajtóművük 2016-ban áll forgalomba. A Trent 1000-es továbbfejlesztett változata a teljes Dreamliner típuscsaláddal kompatibilis lesz, beleértve az e héten zajló Párizsi Légi Szalonon indított legnagyobb, 787-10-est is.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Kövess minket a Google Newson, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Kövess minket a Google News hírfolyamban!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!