Végleges megrendelést formált, amivel a United Airlines lesz az Aviation Partners Boeing legújabb, a 737 Next Generation típusokhoz fejlesztett kettős tollazatú szárnyvég technológiájának a bevezetője.
A United Airlines júniusban véglegesített megrendelésével hivatalosan is útjára indult az Aviation Partners Boeing (APB) idén év elején bejelentett Split Scimitar Winglet nevű, kettős tollazatú szárnyvégének a B-737-900ER típusra specializált programja. Az amerikai légitársaság a korábbi, 737-800-as típusaihoz szóló rendelése mellett ezúttal 135 darab megnövelt hatótávú 737-900-ashoz is igényelt az új, még hatékonyabb szárnyvégből.
Az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) jóváhagyása értelmében a berepülési program októberben, elsőként a 737-800-as, majd novemberben a 737-900ER típuson veszi kezdetét. A tanúsító eljárás előreláthatólag 2-3 hónapon át tart majd, amelyet követően kezdődhetnek az első kivitelező átalakítások és a forgalomba való bevezetés.
A United Airlines-nak tehát mindkét, az új szárnyvég szempontjából indító típusra érvényes rendelése van, sőt korábbi szándéknyilatkozatuk szerint a teljes, 700-as szériát is magába foglaló 737-es flottát szeretnék felvértezni az új kiegészítővel, ezért sem véletlen, hogy a légitársaság üzemeltető partnerként a kezdetektől fogva részt vett a fejlesztési programban.
Az APB most azon dolgozik, hogy a szárnyvég fogadására elő-, és elő nem készített 737NG, valamint az ezeken alapuló BBJ (Boeing Business Jets) típusokon egyaránt telepíthető legyen a Split Scimitar Winglet, méghozzá úgy, hogy a már szárnyvéggel rendelkező gépek esetében csak a lefelé hajló, törzs alá mutató áramlásterelő elemmel egészíti ki a gyártó a korábban telepített hajlított wingletet (Blended Winglet). Ezért is fontos hangsúlyozni, hogy a szóban forgó winglet, bár szintén kettős tollazatú és látványra is hasonló, de mégsem azonos azzal, amely a 737 MAX családon Boeing Advanced Technology Wingletként kerül majd bevezetésre.
Az APB számításai szerint a Split Scimitar Wingletnek köszönthetően egy B-737-900ER gép esetében éves szinten 57000 gallon kerozin takarítható meg, ami 600 tonna szén-dioxid kibocsátástól óvja a Földet. A kedvezőbb üzemanyag fogyasztás révén pedig az üzemeltetők a B-737-800 esetében 65, míg B-737-900ER esetében 60 tengeri mérföldes hatótáv többletből, vagy más irányú igény esetén a nagyobb hasznos teher kapacitásból húzhatnak előnyt.