A brit légi baleseteket vizsgáló csoport (AAIB) szerint egyelőre nem bizonyítható, hogy az Ethiopian Airlines Boeing 787-es repülőgépe az akkumulátor rendszer helytelen működése miatt kapott volna lángra a londoni Heathrow repülőtéren – írja cikkében a Flightglobal hírportál.

A múlt hét pénteken kigyulladt ET-AOP lasjtromjelű Boeing 787-es repülőgép komoly károsodást szenvedett a törzs hátsó részénél. A vizsgálatot végző személyek hangsúlyozták, hogy a főbb akkumulátorok a gép elülső részében, valamint a szárnyak mögött találhatóak, melyek viszonylag távol vannak attól a ponttól, ahol a lángok felcsaptak.


Az AAIB (Air Accidents Investigation Branch) egyelőre nem határozta meg a tűz konkrét okát, és az incidensre nem is fedélzeti tűzként hivatkoznak, csupán légiközlekedési „eseményként” határozták meg azt. Hozzátették, hogy a géptörzs hátsó szekciója igen összetett terület, ezért a hivatalos és pontos eredményekre még több napot kell várni. Egyes híresztelések szerint a tüzet az egyik fedélzeti konyhaberendezés túlmelegedése okozta.

Közben találgatások merültek fel a gép javíthatóságával kapcsolatban is, ugyanis nem biztos, hogy a kompozit anyagokból épült szerkezetet újból repülőképes állapotba lehet hozni.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Kövess minket a Google Newson, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Kövess minket a Google News hírfolyamban!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!