Kezdetüket vették a Bombardier CSeries 100 prototípusának gurulási próbái. A kanadai repülőgépgyár a múlt hét végén látott neki az első repülés előtt nélkülözhetetlen feladatsor végrehajtásához. Az új generációs keskenytörzsű típus szűzrepülésének tervezett időpontja azonban továbbra sem ismert.
Cseries gyárkomplexum építésébe kezdett a Bombardier
Előbb a gyártásban, majd a berepülési program előkészítésében jelentkezett többszörös csúszás ellenére lassan, de mégis halad a CSeries prototípus (FTV1) a szűzrepülés végrehajtása felé. A montréali Mirabel repülőtéren augusztus 16-án végzett első alacsony sebességű próbák a kormányszervek működésére, valamint a földi manőverezési képességre koncentráltak.
Ezt megelőzően július 18-án számolhatott be jelentősebb mérföldkőről a Bombardier, amikor is az első hajtómű-indító próba elvégzésére került sor, amivel kezdetét vette a felkészülés a hivatalosan is július hónapra tervezett, aztán végül megint csak halasztásra kényszerült első felszállás teljesítésére.
A gyáriak most már felettébb óvatosak, a szűzrepülés céldátumát nem ismertették, csupán a várakozások és jóindulatú iparági feltételezések engednek arra következtetni, hogy a háromszori halasztást követően augusztus végén talán végre megvalósulhat a várva várt első repülés.
Addig viszont még hátra vannak a nagy sebességű nekifutási és fékezési próbák, valamint a legfrissebb hírek szerint mielőtt a kanadai berepülő pilóták a Pratt&Whitney PW1500G típusú hajtóművek közreműködésével levegőbe emelnék a gépet a gyáriak még egy szoftver frissítést is eszközölni fognak.
A kétféle típusváltozatban kínált CSeries típuscsaládra eddig összesen 177 darab megrendelés érkezett a Bombardier Aerospace-hez, amiből 63 darab vonatkozik az elsőként forgalomba álló rövidebb törzsű, egyosztályos elrendezésben 110 üléses CS100-as variánsra.