Múlt hét pénteken, szeptember 6-án teljesítette első felszállását a Qatar Airways leendő első Airbus A380-800 típusú óriásgépe, amely szűzrepülése alkalmával rögtön Hamburgba repült, ahol az európai repülőgépgyár németországi bázisán az ötcsillagos légitársaság által igényelt kabinkonfiguráció szerint kerül berendezésre a fedélzet.
Megkapta hajtóműveit a Qatar első Airbus A380-asa
A Qatar Airwaysnek összesen 10 darab Airbus A380-asra van végleges, fix rendelése. A dohai légitársaság sorrendben a tizenegyedik légitársaságként fogja szolgálatba állítani a világ jelenleg legnagyobb utasszállító repülőgépét. A flotta várhatóan 2014 tavaszán tudhatja magáénak az első A380-ast.
Az egyelőre F-WWST ideiglenes gyári lajstromot viselő Airbusnak most még csak vezérsíkján és hajtóműveinek gondoláin látszik, hogy mely légitársaság lesz az üzemeltetője. A géptörzs és a szárnyak festetlenek, de a hatalmas, 24 méter magasba nyúló Oryx embléma már most is impozáns látványt nyújt. A teljes festést a belső tér kiépítése után kapja meg a katari Superjumbo.
A kabinkonfigurációt illetően hivatalos bejelentést még nem tett a Qatar Airways, azt bizonyára egy későbbi, jól felépített promóciós kampányra időzíti a légitársaság, de az eddig kiszivárgott információk szerint annyit már tudni lehet, hogy a tervek szerint háromféle komfortosztállyal működő kétszintes fedélzet összesen 517 utas befogadására lesz alkalmas. Összehasonlításképp érdemes megjegyezni, hogy a régiós konkurens Emirates kétféle kivitelben is üzemelteti a típust. Létezik egy 496 és egy még tágasabb, 489 üléses verzió is.
Az A380-as 2007-ben, a Singapore Airlines-nál történt forgalomba állítása óta az Airbus összesen 108 darab Superjumbót adott át megrendelői számára, és jelenleg tíz olyan légitársaság van, amelynek flottája ezzel a típussal büszkélkedhet. Az A380-as már több mint 1 millió órát töltött levegőben. Hatalmas utasbefogadó-képességének köszönhetően pedig mintegy 44 millióan élvezhették égi szolgáltatásait.
Az október 30-tól a oneworld légiszövetség teljes jogú tagjává váló Qatar Airways az Engine Alliance GP7200 típusú sugárhajtóműveit választotta az A380-as gépeihez, amelyek a június végén közöltek szerint London – Heathrow és Párizs – Charles de Gaulle repülőtereire fogják teljesíteni első járataikat.