Kezdetét vette az Airbus A320neo számára készülő CFM International hajtómű tesztprogramja, miután szeptember 4-én sikeresen teljesítette az első, próbapadon végrehajtott üzemközbeni tesztjét a LEAP-1A prototípusa.

Az első hajtóműpróba során, amely egyben a hosszadalmas és alapos tanúsító program kezdetét is jelenti a LEAP-1A prototípus az elvárásoknak megfelelően teljesített, felszálláshoz szükséges maximális tolóerejét biztonsággal elérte.

A CFM International által fejlesztett LEAP-1A az új generációs Airbus A320neo típuscsalád kettő közül az egyik választható hajtóműve. A megrendelőknek kínált másik opció a Pratt&Whitney PurePower PW1100G erőforrása.


Az A320neo legnagyobb konkurensének számító Boeing 737 MAX viszont kizárólag LEAP hajtóművekkel fog üzemelni. A CFM a LEAP-1B szériát specifikálja az amerikai repülőgépgyár MAX típusai számára.

A CFM International összesen 60 hajtóművet épít a LEAP típuscsalád földi tesztjei, valamint berepülési programja számára, amely az 1A szériát tekintve várhatóan 2015-ben végződik. A320neo elsőként a Pratt&Whitney erőforrással áll forgalomba, de a tervek szerint 2016-ra már a LEAP hajtóművekkel szerelt példányok is megrendelőikhez kerülhetnek.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Kövess minket a Google Newson, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Kövess minket a Google News hírfolyamban!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!