Megérkezett Frankfurtba a Lufthansa Cargo első Boeing 777F teherszállító repülőgépe. A német légitársaság múlt hét csütörtökön vette át a flottája legújabb típusát, amely a tervek szerint november 19-én teljesíti első tengerentúli kereskedelmi járatát.
Korszerű, kevésbé zajos és hatékony – e három tulajdonságát sorolja büszkén legújabb teherszállító repülőgépe, a Boeing 777F-rel kapcsolatban a Lufthansa Cargo, amely november 8-án vette át flottája első ilyen típusát.
A Lufthansa Cargo 2011 májusában, a Boeing repülőgépgyárral kötött megállapodásának véglegesítésekor döntött úgy, hogy forgalomba állítja a 777-es típuscsalád 200-as szériáján alapuló teherszállító változatot, amelyből listaárakon számítva mintegy 1.35 milliárd dollár értékben összesen 5 darabot rendeltek.
A típusválasztásban közrejátszott, hogy a Lufthansa Cargo és a DHL Express vegyesvállalataként 2009 óta működő AeroLogic kitűnő üzemeltetési tapasztalatokkal tudott szolgálni a Boeing 777F teljesítményét illetően. Karl Urlich Garnadt, az LH Cargo vezetője már a vásárlási szerződés megkötésekor kiemelte a típus nagyszerű, kategóriájában élenjáró fogyasztási és zajterhelési mutatóit, amelyek alapvető szempontként szolgáltak a szelekció során.
A vállalat legelső Boeing 777F gépe (D-ALFA) az átvételt követő napon, november 9-én érkezett meg Frankfurtba, üzemeltetőjének bázisára, ahonnan a tervek szerint jövő hét elején, november 19-én indul első hosszú távú kereskedelmi útjára, a New York JFK repülőtérre. A Lufthansa Cargo korábbi tájékoztatása szerint a típus az előbb említetten kívül még Chicago és Atlanta városaiba fog rendszeresen járatokat teljesíteni.
A Lufthansa teherszállító üzletága hosszú múltra visszatekintő kapcsolatot ápol a Boeing gyárral. A németek voltak ugyanis az elsők, akik 1972-ben forgalomba állították a vadonatúj óriásgép, a négy-hajtóműves Boeing 747-es cargo változatát, amely Frankfurt és New York között 73 tonna teherárut és 1.8 tonna postacsomagot szállított fedélzetén az első járata során.
Négy évtizeddel később a flotta legújabb típusának pedig már fele annyi hajtómű is elegendő ahhoz, hogy ekkora távolságot áthidaljon. A Boeing 777F tíz és fél órán keresztül képes a levegőbe maradni, miközben akár 103 tonna áru is lehet a fedélzetén. Maximális hatótávolsága kilométerben kifejezve 9070, amely ideális az üzemeltetője által célzott észak-amerikai városokba irányuló járatok teljesítéséhez.
Azt, hogy az első Boeing 777F viszonylag csendben, ünnepi rivaldától mentesen érkezett Németországba az magyarázza, hogy a vállalat eredetileg október végére tervezte az átadás-átvételt, amelyet követően november első napjaiban lett volna egy bemutató ceremónia, de mindez a gép baloldali szárnyát érintő, váratlanul szükségessé vált kisebb javítások miatt halasztásra kényszerült. A Lufthansa Cargo jövő hétre, az első járat indulásának alkalmára rendez eseményt.
A Lufthansa Cargo gépparkja jelenleg 18 darab McDonnell Douglas MD-11F és egyetlen Boeing 777F típussal rendelkezik. A légitársaság a nyár végén adott róla hírt, hogy két MD-11-esének a jövő évben búcsút int, amit azonban nem az új Boeing forgalomba állításával, hanem sokkal inkább a cargo piac nehézségeivel és ennek okán a flotta racionalizálásával indokoltak, további Douglasek kivonásáról egyelőre nincs szó.