Idén készül megkezdeni működését a Qatar Airways szaúdi leányvállalata. A dohai légitársaság már a flottát tervezi, amely várhatóan ötven repülőgépet fog számlálni. A kínált útvonalak elsősorban belföldre irányulnak majd, de térségbeli, regionális célállomásai is lesznek az Al Mahának.

Ötven gépes flottát tervez szaúd-arábiai leányvállalata számára a Qatar Airways. A Bloomberg információi szerint a légitársaság, amelynek neve Al Maha Airways lesz, keskeny-, és szélestörzsű repülőgépekkel egyaránt fog rendelkezni. Üzemszerű működésének kezdete pedig 2014 harmadik negyedévében várható.

A belföldi és regionális útvonalakon is repülő Al Maha 10 repülőgéppel indul, miután évente további 10-15 géppel duzzasztanák a flottát, míg el nem éri a kívánt méretét, amelyet jelenleg 50 gépesre terveznek.

Minderről Akbar Al Baker, a Qatar Airways vezérigazgatója beszélt a múlt heti bahreini légi szalonon, ahol elmondta azt is, hogy a flotta bérelt és a Qatar saját gépeinek kombinációja lesz. Az ötcsillagos légitársaság vezetője szerint hatalmas igény mutatkozik Szaúd-Arábiában a belföldi légiközlekedés bővítésére, ezért jelennek meg a piacon.


Al Baker arra is felhívta a figyelmet, hogy társaságának nagyságrendileg 350 darab repülőgépre van rendelése, aminek következtében nem kell újabbakat vásárolni, csupán lízingelni lesz szükséges néhányat, amíg meg nem érkeznek a saját példányok.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Qatar szaúdi leányának arculatáról egyelőre annyit tudni, hogy gépeik ugyanazt a vállalati emblémát fogják viselni, mint a Dohában állomásozó társaik, csupán a színben lesz váltás, hogy az jobban igazodjék a szaúdi nemzethez, ezért zöld lesz tehát.

Az első útvonalak az ország belföldi nagyvárosai között, mint Rijád, vagy Dzsidda fognak közlekedni, és Al Baker azt is előrebocsátotta, hogy rögtön szélestörzsű gépekkel, hogy a várható nagy keresletnek mihelyt eleget tudjanak tenni.

Kövess minket a Google Newson, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Kövess minket a Google News hírfolyamban!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!