Új fejezetet nyit a prémium szolgáltatások területén az Air France. Elegáns külső, lágy színek, egyedi dizájn a teljes kényelemért és szabadságért, ággyá alakítható ülések, amelyek közvetlenek a folyosóval, nagyfelbontású érintőképernyő, több mint 1000 órányi szórakoztató programmal. Ez címszavakban a francia légitársaság vadonatúj Business osztálya, avagy kényelme felsőfokon.
Elindult a fedélzeti WiFi az Air France-KLM gépein
Dizájn díjat kapott az Air France Business Lounge
Párizsban az International French Travel Market (IFM) tavalyi kiállításán mutatta be először legújabb kabintermékeit az Air France. Első ízben az megújult Economy és Premium Economy szolgáltatások kerültek terítékre, és ahogy ígérték az új év elején a magasabb komfortzónák frissítései is bemutatkoznak, így került most sor a hosszú távú járatokon igen fontos business osztályra.
Az Air France üzleti osztályának vadonatúj üléseit a 3F koncepció alapján alakították ki: Full Flat, vagyis az ülések vízszintes ággyá alakíthatók, hogy a hosszú járatok utasai minél kipihentebben érkezhessenek meg az új időzónákba. Aztán Full Access, vagyis közvetlen folyosó minden üléshez, függetlenül annak a kabinban való elhelyezkedésétől, valamint Full Privacy, vagyis zavartalan egyedüllét, a privátszféra megőrzése, amelyet a burok alakú kialakítás biztosít.
A franciák koncepciója az volt az új ülések kialakítása során, hogy az utas egy privát selyemgubóban érezhesse magát a felhők között, amelyben a kényelem, a tér és a nyugodt utazás jutnak szerephez. Az elgondolás szerint az utasok úgy érezhetik mintha egy buborékban foglalnának helyet, amely alkalmazkodik az utazókhoz, ülő és fekvő helyzetben is. A hajlított szerkezet szívében minden utasnak saját tere van, mely körülveszi és mintegy védelmezi.
A puha üléseket úgy tervezték, hogy kifogástalan minőségű alvást biztosítsanak. Fekvő helyzetben az oldalsó könyöklő teljesen lesüllyed, hogy azzal is több és kényelmesebb teret biztosítson az alvópozícióhoz, amely egyébként méreteit tekintve 1.96 méter hosszú és 68 cm szélességű „ágyon” lehetséges.
A kizárólag az Air France Business osztálya számára gyártott ülés a világ vezető ülésgyártójával, a Zodiac Aerospace-szel való közös együttműködés eredménye. Az egyedi dizájn pedig a magas minőségű légi szállításra specializált Mark Collins Design Investment, illetve a neves brand ügynökség, a Brandimage közös munkája, de a legtökéletesebb eredmény érdekében az Air France kiemelt ügyfeleket, munkatársakat, ergonómiai szakértőket is bevont a tervezési folyamatba.
Legyen szó munkáról, étkezésről, szórakozásról, vagy éppen alvásról az új ülés minden tevékenységhez alkalmazkodik az utazás ideje alatt. Egy nagyfelületű, állítható asztal szolgál munkaállomásként, vagy étkezőként, és számos tárolásra alkalmas terület is található a kabinban, az ülészsebbe csúsztatott magazinok, könyvek akkor is hozzáférhetők, ha fekvő helyzetben van az ülés.
Az intuitív ülések egy elektromos rendszer segítségével néhány gombnyomás útján a kívánt pozícióba állíthatóak. Az okostelefonok, táblagépek és a számítógépek soha nem merülnek le, a fedélzeten ugyanis nemzetközi szabványú konnektorok és USB csatlakozók is biztosítják az újratöltés lehetőségét a repülés ideje alatt.
A Business kabinban minden egyes utasnak saját 41 cm átmérőjű, magas felbontású érintőképernyő áll rendelkezésére. A fedélzeti navigációval ellátott képernyő hasonló élményt nyújt, mint egy táblagép. A teljesen újratervezett felhasználói felület 12 nyelven elérhető (francia, angol, spanyol, portugál, kínai, kapán, koreai, német, olasz, holland, orosz és arab), és az utasok 1000 órányi szórakoztató program kínálatból választhatják ki a számukra megfelelőt.
Egy távirányító segítségével az utasok könnyedén válthatnak a programok között, függetlenül attól, milyen helyzetben van az ülés. A szintén érintőképernyős távirányító kialakítása egy okos telefonéhoz hasonló, ráadásul telefonálásra is alkalmas. A képernyő különleges kialakítású felületén az utasok bármikor hozzájuthatnak olyan információkhoz is, mint például a repülőgép pillanatnyi helyzete, vagy exkluzív filmleírások, mindezt anélkül, hogy megszakítanák a fő képernyőn futó programot.
A fedélzeti szórakoztatás maximalizálása érdekében minden utasnak rendelkezésére áll egy új generációs zajszűrő fejhallgató is.
Az Air France 2015-ös Transform tervének legfontosabb célkitűzése, hogy a vállalat tovább erősítse vezető pozícióját a prémium szegmensben, egyedi, magas minőségű „Best&Beyond” szolgáltatásaival. A több mint 500 millió eurós befektetésű projekt célja, hogy az Air France légitársaságot termékei és szolgáltatásai alapján a lehető legmagasabb szintre helyezze.
A fedélzet átalakítási program idén júniusban veszi kezdetét és várhatóan 2015 nyarára ér véget, amely során 44 darab Boeing 777 típusú gépen újul meg a teljes fedélzet.