A CFM International LEAP-1A hajtóművét választotta leendő Airbus A320neo flottájának egy részéhez a Lufthansa Group. A német légitársaság nem kevesebb, mint negyven darab új generációs A320-ast rendelt magának a tavalyi évben, ezekhez választott most hajtóművet.
Halkabb leszállásra képes A320-as elsőként a Lufthansánál
A CFM International csendes és üzemanyag takarékos LEAP-1A sugárhajtóművét választotta ahhoz a 40 darab Airbus A320neo típuscsaládból származó gépéhez a Lufthansa Group, amelyre a 2013-as év folyamán formált megrendelést az európai repülőgépgyár felé. A szerződés megkötésekor a légitársaság nyitva hagyta a hajtómű választást, ezért született most a döntés.
A német légitársaság-csoport számára az üzemanyag takarékosság mellett legalább annyira fontos tényező volt a választásban a zajkibocsátás mértéke is. A CFM International új fejlesztésű LEAP-1A erőforrása viszont ezen a téren is kiemelkedő. Az A320-as gépcsaládhoz jelenleg elérhető CFM56-B-hez képest ugyanis a fel-, és leszállásokkor a LEAP-1A csak fele akkora zajt csap, és a Lufthansa számára ez hangsúlyos a repülőterek környezetében élők érdekeit is szem előtt tartva.
Ugyanakkor a kerozin fogyasztás sem utolsó, ezen a téren a LEAP-1A 15%-kal ver rá a jelenlegi, az A320-asokhoz választható CFM hajtóművekre, amely így a környezet védelmében is szép eredményeket tud felmutatni, 15%-os szén-dioxid és 22%-os nitrogén-oxid kibocsátási redukció a LEAP-1A érdeme.
Pratt&Whitney-s A320neo is lesz a Lufthansa-flottában
A Lufthansa hatalmas A320neo flotta felállítására készül. Az új keskenytörzsű Airbusaik nemcsak a meglévők cseréjét, a géppark frissítését és részben bővítését, hanem a kiöregedett Boeing 737-es Classicok váltását is szolgálják, aminek érdekében a társaság az elmúlt években összesen 100 darab A320neo típust rendelt magának. Először 2011-ben formált igényt ilyen gépekre, majd tavaly jött egy újabb kontraktus az Airbus-szal.
Az egységes üzemeltetési modellnek némileg ellentmond, hogy a németek az első körben megrendelt A320neok-hoz, az ehhez a gépcsaládhoz igénybe vehető másik hajtómű-opciót, a Pratt&Whitney PW1100G típusát választották, amely ugyan hasonlóan jól teljesít a fogyasztás és zajkibocsátás teljesítménybeli mércéiben, de vitathatatlanul egy másik gyártmány.
A most bejelentett CFM LEAP-1A hajtómű vásárlás több, mint 1 milliárd eurós kiadással terheli a Lufthansa Group kasszáját. Ennek a 40 gépnek a szállításai a légitársaság tájékoztatása szerint 2021-től veszik kezdetüket.
A legelső A320neo-k, 30 gép azonban Pratt&Whitney PW1100G hajtóművel lesz szerelve, azok szállításai már 2015-ben indulnak. Az a 30 gép viszont, amelyekhez szintén most, áprilisban választott PW hajtóműveket a társaság 2019-2021 között kerülnek leszállításra. A flotta A320neo és hosszabb törzsű A321neo-kat egyaránt számlálni fog.