A földi statikus tesztelésre szánt Mitsubishi Regional Jet (MRJ) példány elkészültét követően a gyártó, Mitsubishi Aircraft Corporation hamarosan megkezdi vadonatúj regionális típusának próbáit.
Megkezdődött az első MRJ összeszerelése
Lassan testet ölt a Mitsubishi gépe
A földi tesztekre szánt, MSN 90001 jelzésű példány május 7-én hagyta el a nagojai Komaki déli részén található gyártósort és a nisikasugai tesztközpontba szállították, hogy nyáron megkezdődhessen a nyüstölése, mely a típusalkalmassági engedély megszerzéséhez szükséges.
A teljes tesztprogram számára 7 gép készül, kettőt a földi tesztekhez (egy statikus és egy fáradási) használnak fel, a többi a berepülési programban vesz majd részt. Az első repülőképes példány (MSN10001) építése is a végéhez közeledik, az alapos rendszertesztek után várhatóan 2015 folyamán emelkedhet a levegőbe.
A Mitsubishi Heavy Industries és a Mitsubishi Aircraft közös repülőgépcsaládjának ötlete már 7 évvel ezelőtt megszületett, de révén, hogy a japán vállalatnak ez az első saját gyártású repülőgépe, érthető a hosszú tervezési és kivitelezési időszak, amit a 70-80 férőhelyes MRJ70-es és a 86-96 utas szállítására alkalmas MRJ90-es repülőgépekkel végeznek.
Az 1962-ben bemutatott turbólégcsavaros NAM YS-11 óta az első teljes egészében japán fejlesztésű utasszállító repülőgép, indító légitársasága az All Nippon Airways (ANA) lesz, mely várhatóan 2017-ben veheti át első gépét. A Pratt&Whitney PW1200G típusú hajtóművekkel szerelt MRJ-k legnagyobb versenytársai a brazil Embraer E-Jet család és a kanadai Bombardier CRJ sorozat tagjai lehetnek a jövőben.