A skandináv légitársaság hamarosan kizárólagosan Dánia és Svédország nemzeti fuvarozójává válhat, miután a norvég kormány ismertette terveit a céggel kapcsolatban, melyek között a SAS értékpapírjainak eladása is szerepel.
A parlamentnek benyújtott javaslatában Monica Mæland, norvég ipari miniszterasszony kihangsúlyozta, hogy a részvényektől való megválás decentralizálhatja a cég irányítását, ugyanakkor erősítené a privát befektetők tulajdonjogát.
A norvég kormány összesen 14,3%-át birtokolja a légitársaságnak, míg Dánia és Svédország 21,4 illetve 14,3 százalékot tudhat magáénak a SAS-ból. A maradék 50% jelenleg magánbefektetők kezében nyugszik.
Amennyiben a társaság nem bír valamilyen megoldást találni az egyre erősödő riválisok, úgy mint a Norwegian Airlines-szal, a Ryanair-rel vagy az easyJet-tel szemben, komoly bajba kerülhet hamar.
Nagy részben ezen low-cost légitársaságok miatt a második gazdasági negyedévben mintegy 120 millió dolláros veszteséget volt kénytelen elkönyvelni a cég vezetősége, ezt pedig 300 munkahely megszűnése követte.
Így, a norvég kormány a 2015-ös költségvetésbe mindenképpen szeretné beleszőni azt, hogy a kormány akár részben, vagy teljesen, de megválhasson a betegeskedő légitársaság részvényeitől.
A Ch Aviation hírportál értesülése alapján a cég szakemberei mindaddig igyekeznek racionalizálni a cég működését, de ehhez elengedhetetlen az útvonalhálózat átszabása is, mely létező járatok megszüntetését is jelentheti, de nem feltétlenül fog csökkenni a viszonylatok száma, ugyanis 2015 őszétől új hosszútávú járatok indulhatnak Oslóból és Stockholmból egyaránt.