Szeptemberben készül átvenni első Boeing 777-300ER típusú utasszállító repülőgépét a China Eastern Airlines. A flotta vadonatúj típusához pedig új kabintermékek is dukálnak, ezért a légitársaság most egy kis ízelítő előzetes adott, milyen is lesz a triplahetesek fedélzete.
Airbusokat vásárol a Boeing
A BusinessTraveller Magazin ázsiai kiadásának birtokába került tájékoztató szerint a Boeing 777-esek fedélzete három-osztályos elrendezésben fog működni. Az első gépet szeptember elején készül átvenni a China Eastern, amely összesen 20 darabot rendelt magának a megnövelt hatótávú 300-as szériából.
A Boeing 777-300ER nemcsak az útvonalhálózat fejlesztését szolgáló új-, hanem egyben váltótípus is a flotta számára, mivel szolgálatba állításával a China Eastern megkezdi öt darab Airbus A340-600-asainak kivonását. A négy-hajtóműves Airbusokat ráadásul nem más, mint maga a Boeing repülőgépgyár fogja megvenni, így kötött ugyanis két évvel ezelőtt szerződést a China Eastern a húsz darab 777-esre.
A legmagasabb komfortzóna, az első osztály merőben új színvonalat képvisel majd az ide jegyet foglaló utasok számára, mivel a China Eastern most először rendszeresít suite elrendezést. A világos, krém színű enteriőrben oldalajtóval lehet majd teljesen szeparálódni a külvilágtól, amennyiben az utas úgy kívánja, és a hagyományos, fej feletti poggyásztartók helyett beépített csomagtartó-rekeszek állnak majd rendelkezésre, a praktikum mellett ezzel is növelve a térérzetet. A fotelek pedig természetesen teljesen sík felületű fekvő felületté lesznek alakíthatók, összesen hat utas számára.
Az üzleti osztályon, amely 1-2-1 elrendezést követ ötvenkét személy foglalhat helyet az ugyancsak ággyá alakítható, Zodiac Cirrus ülésekben, mint amilyenekkel a Cathay Pacific, az Eva Air, vagy éppen az American Airlines 777-eseinek fedélzetén is lehet találkozni. Nagy előnye, hogy minden utasnak közvetlen útja van a folyósóra, senkin sem kell keresztül lépni, ha a fel szeretne állni.
Míg az előbb tárgyalt két osztályon egyértelmű a fejlődés és az újítás, addig nem igazán mondható el mindez a harmadik, 258 utasnak helyet adó turista zónában, mivel a China Eastern itt a szűk, 3-4-3-as elrendezést választotta, amellyel 10 ülés kerül egy-egy sorba, noha a régiós konkurensek, mint például az Air China, a Cathay, vagy a Singapore Airlines már tettek a kényelem érdekében, és egy sorba csak kilenc széket telepítettek 777-eseiken – mutat rá a magazin.
Némileg javít a helyzeten, hogy a China Eastern az iparág egyik legnagyobb, 12.1″-os háttámlába épített monitorjával tervezi megörvendeztetni turista osztályú utasait a fedélzeti szórakoztató rendszer hatékony élvezete érdekében, és nem mellesleg a teljes fedélzeten Wi-Fi internet is rendelkezésre áll majd.
Mindezt várhatóan már októbertől élesben is ki lehet próbálni, mivel a társaság akkortól kezdi el üzembe állítani a naponta közlekedő menetrendszerű, Sanghaj és New York JFK közötti long-haul járatán a típust, előtte azonban rövidebb, regionális útvonalakon fog gyakorolni egy keveset a személyzet.
Az idei, 2014-es év egyébként három teljesen új Boeing 777-300ER üzemeltetőt hoz a kínai légitársaságok körében. Az első a China Southern Airlines volt februárban, utána következik a China Eastern Airlines, valamint a China Airlines, amely utóbbi kettő esetében az amerikai repülőgépgyár teljesen új 777-es ügyfélt köszönthet, mivel ez a típuscsalád még egyáltalán nincs jelen a flottájukban.