Megkapta az első Boeing 777-300ER típusú utasszállító repülőgépét a China Eastern Airlines. Az amerikai repülőgépgyár szeptember 24-i átadó ünnepsége egyben a légitársaság új arculatának bemutatkozó ceremóniájául is szolgált. Noha egyelőre sem a Boeing, sem a China Eastern nem adott ki fotókat az eseményről.
Tíz éves az első Boeing 777-300ER átadás
A China Eastern Airlines összesen 20 darab Boeing 777-300ER gépet rendelt flottája számára, amelyeket három-osztályos elrendezésben, egyenként összesen 316 utas szállítására alkalmas fedélzettel konfiguráltatnak. A legexkluzívabb első osztályon hatan, a businessen ötvenketten, míg a turista osztályon kétszázötvennyolcan foglalhatnak helyet.
A típus, amely teljesen új a légitársaság flottájában észak-amerikai útvonalakon fog repülni. A China Eastern elkövetkező három évének ez lesz ugyanis a legjelentősebb célterülete az interkontinentális vonalak tekintetében, mivel nemcsak a meglévő járataik sűrítését tervezik, hanem új célpontokat is fel szeretnének venni hálózatukba.
A triplahetes Boeingek novembertől először a Los Angeles-i, valamint New York-i járatokon fognak debütálni, de a későbbiek folyamán a sanghaji bázisról San Francisco, Vancouver és Toronto városaiba is ezzel a típussal közlekednek majd. Mindezek előtt azonban a személyzet gyakorlatszerzése érdekében a típust rövidebb távú járatokon vezetik be, ezért az első kereskedelmi járat a tervek szerint szeptember 30-án Sanghaj és Peking között közlekedik, október hónapban pedig más kínai városokban is megfordul majd az új nagygép.
A Boeing 777-300ER, mint a China Eastern Airlines újdonsült zászlóshajója nemcsak a műszaki paraméterek és a teljesítmény terén nyit új korszakot a társaságnál, hanem annak megjelenésében, arculatában is, mert ezen a típuson vezetik be az új festésmintát, amely az eddigi, 25 éven át alkalmazott dizájnt váltja.
Az idei 2014-es évben a Boeing három új 777-300ER üzemeltetőt köszönthet a kínai légitársaságok sorából. Az első a China Southern Airlines volt még februárban, és most a második, China Eastern Airlinest követően majd a China Airlines következik.
Az egyébként SkyTeam-tag China Eastern esetében az új gépek részben a flotta négy-hajtóműves Airbus A340-600-as típusainak váltását szolgálják, amelyeket maga a Boeing gyár vásárol meg a légitársaságtól. Összesen öt gépről van szó.