A Virgin Atlantic hamarosan megválik két meglévő Airbus A340-300-as típusától, mivel a helyükre érkezik egy Boeing 787-9-es Dreamliner még az idén. A brit fuvarozó a Dreamliner hosszabb törzsű variánsának európai kibocsátója is lesz egyben és ez idáig a legnagyobb megrendelő is az öreg kontinensről.

A négy-hajtóművesek kivonása a következőképpen alakul: az utolsó kettő még forgalomban álló A340-300-as 2015 februárjában távozik, a hosszabb törzsű A340-600-asok két legöregebb példánya, szintén 2015 elején kerülnek kivonásra. A Boeing legnagyobb gépei a 747-400-asok közül öt gép 2015 szeptembere és 2016 júliusa között hagyják el a brit üzemeltetőt.

A Virgin Atlantic folyamatosan küzd a talpon maradásért, amelynek a négy-hajtóműves géppark bizony nem kedvezett, ezért is döntöttek úgy, hogy 15 darab 787-9-es Dreamlinerrel váltják ki ezeket a gépeket, a rendelés értéke 2,8 milliárd dollár. A fuvarozó további nyolc 787-9-esre opciós előszerződést is kötött, melyeknek lehívását fontolóra veszi a légitársaság. A korábbi egyezség egy húsz gépre szóló vételi jogot is tartalmaz, amelyben viszont nincs konkretizálva a 787-esek altípusa, ezért akár 8-as, 9-es vagy 10-es is lehet a végleges rendelésben. A Virgin vezetői a legnagyobb Dreamliner a 787-10-es flottába integrálásán is komolyan gondolkoznak, az érkező kompozit masinákkal szerzett tapasztalat befolyásolhatja ezt a döntést.

A Virgin Atlantic egyik Airbus A340-600-asa landolás előtt. (Fotó: Borókai Máté - AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

A Virgin Atlantic egyik Airbus A340-600-asa landolás előtt. (Fotó: Borókai Máté – AIRportal.hu)

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Kövess minket a Google Newson, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Kövess minket a Google News hírfolyamban!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!