Az amerikai Boeing repülőgépgyár előrejelzései szerint a légi áruszállítás üzletága a következő két évtizedben évente 4.7%-os növekedésben lesz, amelynek köszönhetően 2033-ra a forgalom megduplázódása mehet végbe.
Randy Tinseth, a Boeing marketing igazgatója Szöulban az idei International Air Cargo and Exhibition keretében ismertette cégének a következő húsz évre szóló piaci prognózisát. Felvezetőjében elmondta, hogy határozott jeleit látják a fellendülésnek, mivel a több évi stagnálást követően egyértelműen elindult az ágazat erősödése.
A cargo forgalom 2013 második negyedévében kezdett el felfelé ívelni. Az előző évi azonos időszakhoz képest idén az első hét hónapban elérte a 4.4%-os növekmény szintet. Amennyiben ez a tendencia megmarad 2014 hozhatja a legnagyobb fellendülést az iparágban a 2010-es év óta.
A Boeing meglátása szerint a légi áruszállítás elmúlt időszakban való visszaesését alapvetően két okra lehet visszavezetni, egyrészt a világgazdaság szerény teljesítményére, másrészt pedig a kereskedelem forgalmának általános gyengélkedésére, de ha kitart ez a felfutás és stabilan hozza az amerikai gyártó által remélt évi 4.7%-os növekedést akkor jelentősen javulhat a helyzet.
A domináns régiókat tekintve viszont továbbra sem várható változás, ugyanúgy Észak-Amerika és Ázsia, valamint Európa és Ázsia között bonyolódik majd a legjelentősebb forgalom. A leggyorsabban viszont a Kínán belüli, illetőleg az ázsiai országokból Észak-Amerikába irányuló cargo mennyiség fog megszaporodni.
Leginkább nagy teherszállítókra lesz szükség
Természetesen a Boeing részéről a legfontosabb kérdés ebben a témában, hogy mennyi teherszállító repülőgépet sikerül majd értékesíteni, amelyekkel ki lehet szolgálni a cargo járatokat.
A számításaik alapján mintegy 840 darab új építésű és 1330 darab utasszállítóból teherszállítóvá alakított gépre lesz szüksége a légitársaságoknak, amely kereslet nagyobbik része, mintegy 52%-ban abból táplálkozik, hogy az üzemeltetők ebben az időszakban fogják lecserélni kiöregedőben lévő gépeiket, míg a fennmaradó 48%-ban a forgalmuk kielégítésének érdekében vásárolnak gépeket.
Az új építésű cargogépek tekintetében a Boeing összesen 240 milliárdos piacot lát előre, amelyből a nagyobbik részt a nagyteljesítményű típusok fogják kitenni. Akkora gépekből, mint amilyen a Boeing által kínált 747-8F, valamint a 777F 590 darabra lesz igény, 190 milliárd dollár értékben, míg a kisebb, 40-80 tonna áru szállítására képes közepes méretű típusokból 250 darabra lehet kereslet, 50 milliárdos értékben.