Łódz lehet a szlovén nemzeti légitársaság, az Adria Airways első lengyel bázisa a tervek szerint. Az új bázis várhatóan a jövő év folyamán nyílhat meg a lengyel repülőtéren, ahol már most is jelen van egy járattal a légifuvarozó, méghozzá a München-Łódz útvonallal. – erről az EX-YU Aviation számolt be.
A bajor városba közlekedő járat az idei évi nyári menetrendtől kezdve, heti hatszoros rendszerességgel üzemel. Az új bázisra egy bérelt Bombardier CRJ700-as repülőgép is érkezik majd, ezt Mark Anžur vezérigazgató is megerősítette. Ennek köszönhetően a következő nyári szezontól képes lesz a vállalat a München-Łódz járat kapacitásának megduplázására. Mindemellett új járat nyitása is várható lesz a lengyel városból, mely Amszterdamba közlekedik majd naponta.
A tervek szerint Varsó és Łódz mellett Bydgoszcz repülőtéren is megjelenhet a szlovén légitársaság, ahonnan egy eddig meg nem nevezett német városba kívánnak útvonalat indítani. Mindezen járatokra a flotta CRJ700-as repülőgépe lesz hadrendbe állítva, amely 78 utas szállítására képes.
Az Adria Airways már napjainkban is tart fenn bázist Szlovénián kívül, méghozzá Koszovóban, Pristina repülőterén. Már a második bázis megnyitását is bejelentették, ez az Albánia fővárosában, Tiranában lesz jövő év nyarától. Pristinából számos útvonal, köztük charter és szezonális üzemel, míg az albán fővárosból mostani két, frankfurti és ljubljanai járat mellett jövő évtől már Brüsszel és Párizs is elérhető lesz.
Mivel a szlovén piac igencsak korlátozott, ezért a vállalat szeretné kiterjeszteni üzemeltetését a kontinensen. Ezt maga Mark Anžur mondta el egy interjúban, melyben kifejtette, hogy a stratégiájuk alapján egy európai légitársasággá szeretnének fejlődni. Éppen ezért a 2015-ös évtől nem csupán a szlovén fővárosból induló járatok számát növelik, hanem a tiranai jövőbeni bázis is új útvonalakkal bővül, ahogy az előbb említésre került.
Úgy tűnik, hogy a sikertelen privatizációt követően az Adria Airways saját maga próbál talpra állni. Éppen ezért döntöttek a stratégiaváltás mellett még ez év elején, amelynek köszönhetően a kevésbé költséghatékony Airbus A320-as típustól már megszabadult a szlovén légivállalat, így jelenleg csupán az Airbus A319, Bombardier CRJ200, CRJ700 és CRJ900-as változatok alkotják a gépparkot. Azonban nem sokáig marad változatlan a flotta, hiszen a szintén gazdaságtalan CRJ200-as modellektől is szeretne megválni az Adria, így várhatóan a 2015-ös évtől már nem közlekedik majd ez az alváltozat.
A stratégiaváltás azt is jelenti, hogy a vállalat a low-cost és a hagyományos modell ötvözését kívánja alkalmazni. Ez hasonló modellt eredményez, mint amelyet jelenleg a Flybe, illetve akár a Vueling légitársaság kínál az utasoknak. Az Adria Airways egy új, 2020-ig szóló tervezetet dolgozott ki, melyben egyrészt az évi 2 milliós utasforgalmi szám elérését tűzték ki célul, ezek mellett pedig új útvonalak nyitása és új repülőgépek beszerzése is a terv része. Úgy tűnik, hogy az utóbbi két pont már a terv szerint halad, hiszen ebben az évben ugyancsak rendelésre került további CRJ900 NextGen repülőgépek.