Újabb három darab Boeing 777-300ER típusú utasszállító repülőgépet készül rendelni a Lufthansa Group a Swiss International Air Lines számára. A svájci légitársaságnak 2017-re így összesen kilenc triplahetese lehet a flottájában. A Boeing üdvözölte a vásárlási szándékot.
Új generációs triplahetes válthatja a Lufthansa B747-8-asait
Nem meglepő a Boeing öröme, hiszen még át sem vette az első Boeing 777-est, máris újabbak vásárlására készül a Swiss. A svájci légitársaságnak így összesen kilenc darab Boeing 777-ese lehet, amennyiben ez a legutóbbi, három gépre szóló szerződés is véglegesítésre kerül.
A Swiss az anyacég jóváhagyásával éppen két éve, 2013 márciusában jelentette be, hogy Boeing 777-eseket vásárol a hosszú távú flottája megújítása érdekében. A légitársaság akkor hat darab 777-300ER (Extended Range) megnövelt hatótávú gépre szerződött a listaárakon számítva mintegy 1.9 milliárd dollár értékben. Az idei márciusi, újabb három gépre szóló gépbeszerzési szándék pedig 990 millió dolláros üzletet képvisel, vagyis a Swiss 777-es programja csaknem 3 milliárdos fejlesztést jelent.
A Swiss a Lufthansa Group légitársaságai közül elsőként fogja bevezetni a Boeing 777-300ER típusát. Utasszállító változatban a csoporton belül egyedül Austrian Airlines üzemeltet 777-est, de az osztrákoknál a rövidebb törzsű, -200ER széria működik, összesen 5 géppel. Később a Lufthansának is lesznek utasszállító 777-esei, a német légitársaság viszont már a legújabb generációs, várhatóan 2020-tól érkező 777-9X-re adott le rendelést, méghozzá a legelsők között. A 777-300ER továbbfejlesztett, még nagyobb teljesítményű, új hajtóművel ellátott változatából a Lufthansa 34 darabot rendelt.
A kabinkonfiguráció még nem végleges, de útvonalak már vannak
A Swiss jövőre, 2016-ban várja az első Boeing 777-eseit olyannyira, hogy már a flottainformációs adatbázisukba is felvették a típust, ahol annak jövendő útvonalait is sorolják. E szerint San Francisco, Los Angeles, Bangkok, São Paulo, Sanghaj, Peking, Szingapúr és Johannesburg városába is 777-300ER fog repülni.
Amikor a Swiss a 777-esek mellett döntött egyúttal az A340-300-asok kivonását is meghirdette. A több, mint 330 utas szállítására alkalmas típusnak 23%-kal kedvezőbb az egy utasülésre vetített üzemeltetési mutatója, ezért a 219 üléses A340-esek mára már nem versenyképesek. A Swiss összesen 29 darab repülőgépet számláló szélestörzsű flottájában 15 darab A340-300-as teljesít szolgálatot, a másik 14 gép A330-300-as.
A 777-esek kabinkonfigurációján már javában dolgozik a légitársaság. Egyelőre nem tudni, hogy pontosan hány ülésesek lesznek a svájci 777-esek, de árulkodó, vagy legalábbis irányadó adat lehet, hogy a gyári katalógusok szerint 386 üléses 777-300ER-t a Swiss „több, mint 330 üléses” gépként kommunikálja.
Jön az új, mégis továbbfejleszti 777-es típusainak teljesítményét a Boeing.
A ráncfelvarrással még takarékosabb üzemet és nagyobb fokú hatékonyságot ígérnek a gyáriak. Mindezt azért, hogy a 777X érkezése előtt is fennmaradjon az óriásgép versenyképessége és ne legyen túl nagy kiesés a gyártás menetében.
A frissítés 2016 harmadik negyedévétől a 777-200ER, a 777-300ER és a teherszállító 777F változatokat érinti.