Bejelentette az Airbus, hogy megkezdődtek a szállításai annak a tizenkét darab A320ceo utasszállítónak, amelyet még 2013-ban 40 darab A320neo-val együtt rendelt a flottája számára a mexikói VivaAerobus légitársaság.
Átvette az első bérelt gépét a VivaAerobus
Nagy fejlődés előtt áll a mexikói ultra low-cost légitársaság, a VivaAerobus flottája azzal, hogy megkezdődtek a szállításai az újonnan rendelt A320-as típusoknak. A géppark összesen 52 Airbusszal való bővítése egyben alapvető átalakulást is hoz, mivel a VivaAerobus kizárólag A320-asokból álló, homogén flottát kíván üzemeltetni, ezért a még meglévő, tizenkilenc darab Boeing 737-300-asukat a jövő év elejéig bezárólag mind kivonják.
Az európai gyártmánnyal kapcsolatban a légitársaság hét darab lízingelt A320-asával szerzett üzemeltetési tapasztalatokat. A 2013-ban formált összesen 52 gépes A320 megrendelés egyébként az eddigi legnagyobb egyösszegű Airbus vásárlási szerződés, amit mexikói légitársaság jegyez.
A VivaAerobus az International Aero Engines hajtóművét választotta az A320ceo-ihoz, amelyekhez a lehető legnagyobb fokú költséghatékonyság érdekében sharklet szárnyvég-technológiát is rendeltek, de már az A320neo, vagyis az új hajtómű opciós gépek hajtóműválasztása is ismert.
Azokhoz a Pratt&Whitney féle reduktoros PW1100G erőforrás mellett döntöttek. Az Airbus által közreadottak szerint a társaság új A320-asai nemcsak belföldi, hanem nemzetközi járatokat is teljesíteni fognak, például az Amerikai Egyesült Államokba.
Az első, közvetlenül a gyártótól származó A320ceo XA-VAE lajstrommal kezdi meg hamarosan szolgálatát a VivaAerobus jelenleg mintegy 25 úti célt magába foglaló útvonalhálózatában.