A Szuhoj Superjet 100-ast választotta flottája megújítása céljából az ír regionális légitársaság, a CityJet. Az orosz repülőgépgyár 15 gépre kapott megrendelést és további tízre opciós foglalást. Nyugat-Európából ez a második szerződése a típus utasszállító változatának.
Rég nem számolhatott be ekkora megrendelésről a Superjet-program. A 15+10 gépes vásárlás ─ feltéve, hogy a légitársaság az opciós kötéseit is lehívja, és az egyéb vonatkozó szolgáltatásokat, mint például a 12 évre szóló SuperCare karbantartás csomagot is hozzáadjuk ─ a listaárakon számítva 1 milliárd dollárt is meghaladó üzletet jelent a Szuhoj repülőgépgyárnak.
A szerződés jelentőségét tovább növelő tényező, hogy a belga VLM Airlinesé után ez az SSJ-100-as második nyugat-európai megrendelése, amennyiben a svájci Comlux üzleti konfigurációjú SSJ-100 VIP variánsára leadott két gépes kontraktust nem számítjuk.
A felek között Berlinben, az idei ERA – European Regions Airline Association konferenciáján létrejött szerződés értelmében az SSJ-100-asok nyugati ügyfeleit kiszolgáló, velencei székhelyű SuperJet International 2016 első negyedében kezdi meg a szállításokat. A megállapodás szerint 2016-ban négy, 2017-ben pedig további 11 gép kerül átadásra a CityJet számára.
Az 1992-ben alapított és 1994 óta üzemszerűen működő ír regionális légitársaság az Avro RJ85-eseinek helyébe választotta a Superjet 100-ast, amellyel más európai célpontok mellett a brit főváros belvárosi repülőterére, a zajkvóták szempontjából egyik legszigorúbb besorolást élvező London Cityre is készülnek járatokat teljesíteni. Ehhez azonban a Superjetnek még meg kell szereznie a szükséges tanúsítványokat, amire a gyáriak 2016 végéig tettek ígéretet.
A SuperJet International még az idén megkezdi a CityJet pilótáinak felkészítését, amelynek az általános kiképzés mellett a velencei bázison történő Full Flight Simulatoros (FFS) képzés is meghatározó része.
A RussianAviation.com híradása szerint október 5-én teljesítette az első felszállását a Szuhoj Superjet 100-as századik elkészült példánya. A gyáriak egyelőre nem számoltak be az eseményről, de a lap arról ír, hogy a még festetlen és a kabin kiépítésére váró gép várhatóan 2016 elején az Aeroflot, orosz nemzeti légitársaság flottájába fog kerülni.