A Boeing hosszú távú pénzügyi tervei szerint megduplázhatja a 747-8 gyártási rátáját 2019-től, bár ez is csak havonta egy darab repülőgép legyártását jelenti majd.
2016. szeptembertől a jelenlegi 1,3 darab per hónap gyártásáról 0,5 per hónapra fogja vissza a Boeing a 747-8-as típusának gyártását, amely azt jelenti, hogy csak kéthavonta gördül ki a gyárból újabb példány az „Ég Királynőjének” nevezett típusból.
A gyártás lassítása első sorban a gyengélkedő air cargo piacnak köszönhető, mivel a programot már csak a Freighter verzió tartja életben.
A Boeing most nyilvánosságra hozott éves riportjában a 747-8-as típus gyártási rátájának megduplázását, azaz havonta egy darabra történő megnövelését várja három éven belül az amerikai repülőgépgyártó.
Drasztikus csökkentés után – talán – gyorsuló gyártási ráta
A Boeing Flightglobal-nak adott nyilatkozata szerint a gyártás a jelenlegi havi 1,3-ról egy darab per hóra csökken 2016. márciustól, majd 2016. szeptemberétől már csak 0,5 lesz a típus havi gyártási rátája. 2019-től azonban a Boeing visszatér a havi egy darab repülőgép legyártásához.
A Boeing az utóbbi időben a 747-8 típus gyártósorának életben tartásáért küzdött, több iparági elemző is azt jósolta, hogy a gyár befejezi a programot a közeljövőben.
A Boeing vezetői most optimistábban nyilatkoztak a típus jövőjéről, habár a kereslet nagyon alacsony manapság, azt várják, hogy 2019-ben növekszik majd az érdeklődés a típus iránt.
Ennek oka, hogy 3 év múlva több, mint 200 darab Boeing 747-400-as repülőgép éri el az élettartamának végét, ezen repülőgépek újra cserélése pedig potenciálisan fellendítheti a piacot.
A Boeing addig is a jelenleg rendelkezésre álló gyártási slotok és a már legyártott, de még gazdátlan gépek értékesítésén dolgozik, emellett költségcsökkentési terveken is dolgoznak. Amennyiben 2016-ban azonban nem sikerül megfelelő számú megrendelést felhajtani, a az atalmas veszteségeket okozhat a gyártónak.