Hatalmas áttörést ért el a kanadai Bombardier Commercial Aircraft repülőgépgyártó CSeries programja, ugyanis az amerikai Delta Airlines 75 darab CS100-as regionális repülőgép kötelező érvényű megrendeléséről írt alá 2016. április 28-án és további 50 darab repülőgépre opciós vásárlási jogot szerzett.
A légitársaság később akár több darabra szóló megrendelését is a hosszabb törzsű és nagyobb befogadóképességű CS300-as változatra konvertálhatja a későbbiekben.
A CS100-as típus listaárán számolva a megrendelés kötelező érvényű része mintegy 5,6 milliárd dollárt tesz ki, ezzel a Delta Airlines válik a típus legnagyobb üzemeltetőjévé és a repülőgépgyártó életében ez lett az eddigi legnagyobb értékű megrendelés.
A megrendelt repülőgépek átadása 2018. tavaszától kezdődik meg.
A Bombardier CSeries típuscsaládja a 100-150 üléses, keskenytörzsű repülőgépek szegmensére fókuszál. A típus 15-20%-kal üzemanyag-takarékosabb szintén új generációs hajtóművekkel felszerelt versenytársainál, a gyártás során alkalmazott új generációs technológiáknak, alapanyagoknak, a továbbfejlesztett aerodinamikai tulajdonságoknak, valamint a Pratt & Whitney PurePower® PW1500G hajtóműveknek köszönhetően.
A Bombardier új típusa költséghatékony üzemelése mellett az utasoknak is számos újítást és nagyobb kényelmet biztosít, többek között szélesebb üléseknek, nagyobb fej feletti csomagtárolóknak, a ma üzemelő keskenytörzsű repülőgépek között a legnagyobb ablakoknak és a csendes működésnek köszönhetően.
A Bombardier CS100-as a gyártó ajánlott konfigurációjában egy osztályos székezésben 120, klasszikus két osztályos elrendezésben 108 utas szállítására képes regionális sugárhajtású utasszállító repülőgép, maximális hatótávolsága 5.741 km (3.100 tengeri mérföld). A repülőgép hossza 35 méter, törzsátmérője 3,7 méter, szárnyfesztávolsága 35,1 méter, magassága 11,5 méter. A repülőgép maximális felszállósúlya 60.781 kg.
A C Series programot még 2004-ben indította el a kanadai Bombardier, a CS100-as első példánya 2013. szeptemberében hajtotta végre szűzfelszállását és a gyártó 2015. decemberében szerezte meg a típus légialkalmassági engedélyét. A CS100-as első üzemeltetője a svájci Swiss lesz, aki 2016. június közepén állítja forgalomba a típust, mellyel az utazóközönség Budapesten is találkozhat majd.
A kanadai repülőgépgyártó jelen pillanatban – a Delta megrendelését is beleszámítva – összesen 325 darab CSeries repülőgépre rendelkezik érvényes megrendeléssel, melyből 128 a rövidebb törzsű CS100, 197 a nagyobb befogadóképességű CS300 típusra vonatkozik. A gyártó ezen felül további 212 darab CSeries repülőgépre kötött opciós vásárlási megállapodást.