15,01%-ra növelte tulajdoni hányadát a British Airways és az Iberia mellett a Vuelinget és az Aer Lingust is tulajdonló IAG-ben (International Consolidated Airlines Group SA) a Qatar Airways. A dohai bázisú légifuvarozó elnök-vezérigazgatója április végén még a 2015. januárjában megszerzett 9,9%-os részesedésének 12%-osra történő növeléséről beszélt, így meglepetésként érte a piacokat a keddi bejelentés.
Újabb felvásárlásokat tervez a Qatar Airways
Bevásárolta magát az IAG-be a Qatar Airways
Akbar Al Baker bejelentésében azt is hangsúlyozta, hogy pénzügyi, kereskedelmi és stratégiai szempontból is elégedettek a befektetéssel, így mérlegelik a tulajdoni hányaduk és befolyásuk további növelésének lehetőségét, maximálisan az Európai Unió jogszabályaiban meghatározott felső határig, amely jelenleg 49%.
A Qatar Airways 2015. januárjában szerzett csak nem 10%-os tulajdonrészt az IAG-ben, mely a British Airways és Iberia mellett az ír Aer Lingus és a spanyol diszkont, Vueling tulajdonosa.
A Qatar Airways vezérigazgatója, Akbar Al Baker és a British Airwayst vezető Willie Walsh viszonya barátinak mondható és több évre nyúlik vissza, mióta 2013-ban a British szponzorálta a Qatar Airways csatlakozását a oneworld légiszövetséghez.
Akbar Al Baker a világ egyik legnagyobb forgalmú repülőterének, a London-Heathrow repülőtér igazgatóságának is a tagja, melyben a Qatar Holding LLC befektető cég mintegy 20%-os tulajdonosi részesedéssel rendelkezik.
A Qatar Airways számára az IAG-vel fenntartott jó kapcsolat segítséget nyújthat az amerikai légitársaságokkal vívott harcban, melyek kormányzati és hatósági segítséggel próbálják visszafogni az öböl-mentiek nyugati irányú, globális terjeszkedését. A Qatar Airways és a szintén oneworld tag American között rendkívül feszült a viszony, annak ellenére, hogy mindkét cég ugyanannak a légiszövetségnek a tagja.
Az IAG-Qatar együttműködés erősödése várhatóan újabb code-share megállapodásokat eredményez, mely az utasoknak könnyebbé és kényelmesebbé teszi a két légicég járathálózata közötti utazást, a cégek a cargo üzletágaik működését is jobban összehangolhatják a közeljövőben és akár közös felvásárlásokat is véghezvihetnek.
Még áprilisban adtunk hírt arról is, hogy előre haladott tárgyalásokat folytat a Qatar Airways az olasz Meridiana légitársaság 49%-os tulajdonrészének felvásárlásáról és a dohai bázisú ötcsillagos légitársaság szintén tárgyal a marokkói Royal Air Maroc 25-49%-ának felvásárlásáról.