Megérkezett az easyjet flottájába az első Spaceflex kabinos Airbus A320-as, amely várhatóan 8 százalékkal csökkenti a károsanyag-kibocsátást egy utasra és egy kilométerre vetítve.
Kipróbáltuk a Lufthansa első A320neo repülőgépét
Az új repülőgépen megváltoztatták a konyhát, nagyobb sütőket helyeztek el, LED-es világítást kapott a kabin és a hátsó mosdókat, valamint a folyosót úgy alakították ki, hogy azokat már a kerekesszékesek is akadálymentesen tudják használni. Ezen kívül újak a zsebek és az asztal a székek háttámláján, utóbbin most már tabletet is fel lehet állítani.
Az easyjet hangsúlyozta, hogy bár egy plusz széksor van a gépen, de az átlagos és legkisebb széktávolság nem változott, a plusz hely a hátsó konyha és a mosdó átalakításával képződött. A Seatguru adatai szerint a 180 székes A320-asokon 29 hüvelykes, 73,6 centiméteres széktávolság van.
Az easyjet az első légitársaság, amely új Spaceflex 2 kabinberendezésű gépet állított forgalomba, és az újonnan érkező gépek már mind ezzel a konfigurációval érkeznek a flottába, a régebbi, 180 székes A320-asok kabinját pedig felújítják és 186 székesre alakítják. Ez a folyamat 2018-ig tart. Az nyáron másik hat gépet vesz át az easyjet az új kabinbelsővel, amelyek mind a gatwicki bázisra kerülnek, így akár a budapesti járatokon is feltűnhetnek.
Az angol diszkont légitársaság adatai szerint egy utaskilométerre 81 gramm kibocsátott szén-dioxid jut, amely az egyik legalacsonyabb az iparágban. A mutató 2001 és 2013 között a negyedével mérséklődött, de 2020-ig az easyjet részben a Spacefelxnek is köszönhetően további 8 százalékos csökkenést tűzött ki célul.
Az általunk korábban kipróbált Airbus A320neóban is a Spaceflex kabinbelsőt alkalmazták, ott viszont már két széksorral, azaz 12 ülőhellyel többet tudnak a kabinba szuszakolni. Bár a konyha és a mosdó mérete jelentősen csökkent a neóban, a plusz két széksor miatt az addigi 76 centis sorköz 74 centiméterre csökkent.