Hatvan százalékot esett az első félévben a Boeing üzemi eredménye, a kereskedelmi gépeket gyártó részleg majdnem lenullázta magát.
Azonos bevétel, nagyobb nyereség az Airbusnál az első félévben
A Boeing lapunkhoz eljuttatott közleményében olvasható adatok szerint a csoport árbevétele alig 1 százalékkal nőtt csak 47,3 milliárd dollárra, az üzemi eredmény viszont mélyrepülésbe kezdett: 63 százalékkal 1,3 milliárd dollárra zuhant.
A kereskedelmi géptípusokat gyártó részleg szinte lenullázta működését, miután tavalyi üzemi eredményének 98 százaléka eltűnt: a tavalyi első féléves 2,5 milliárd dollár nyereség után mindössze 60 millió dollár üzemi eredményt hozott a szektor. Emellett már csak hab a tortán, hogy árbevétele 1 százalékkal 31,8 milliárd dollárra mérséklődött és 2 százalékkal kevesebb, 375 gépet adtak át a megrendelőknek.
Mindez a profitmarzson is meglátszik, tavaly még 8,8 százalékos kulccsal tudott a cég dolgozni, ebben a félévben ez már csak 0,2 százalék volt, és a második félévben sem várható javulás.
A pénzügyi eredményeket a haditechnikai részleg eredménye szépítette meg némileg: a részleg 1,4 milliárd dollár üzemi eredményt ért el 2016 első félévében a tavalyi 1,2 milliárd dollárral szemben.
A Boeing egén a fellegek már akkor gyülekezni kezdtek, amikor a múlt héten bejelentették, hogy a 747-es iránti alacsony érdeklődés, valamint a 787-es programban beállt változások miatt mintegy 2 milliárd dollárnyi plusz költsége keletkezett a gyártónak az első félévben.
Ezek után nem meglepő, hogy a Boeing éves előrejelzésében a profitmarzson kívül csökkentette az egy részvényre jutó nyereséget is a korábbi 8,45-8,65 dolláros sávból a 6,40-6,60 dolláros sávba.
Versenytársa, az Airbus sem szerepelt fényesen az első félévben, Toulouse a bevételek szinten tartása mellett csak azért tudta javítani adózott eredményét, mert az akvizíciók és pénzügyi manőverek felfelé húzták a mérleget, de az üzemi eredmény az Airbusnál is csökken, összesen 17 százalékkal.