Jobb üzemi és adózott eredményt jelentett a tavalyinál az International Airlines Group, a folytatásban a brit piacról származó bevételek csökkenésével számol a British Airways, az Iberia, az Aer Lingus és a Vueling tulajdonosa.
Többen repültek az IAG-vel, kevesebben az AF-KLM-mel és a Lufival
A csoport által közzétett üzleti jelentés szerint az első félévben 4,1 százalékkal 10,7 milliárd euróra javult az árbevétel a tavalyi első féléves adathoz képest, az üzemelés költségei pedig nagyobb részben az alacsonyabb keronzinköltségek miatt 10 milliárd eurót tettek ki, 2,7 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban.
A kimutatás szerint a kerozinszámla 18,7 százalékot esett az alacsonyabb olajár miatt, de továbbra is ez a legnagyobb tétel a költségek között: Az IAG a január-júniusi időszakban 2,7 milliárd eurót fizetett ki üzemanyagra, valamint környezetterhelési díjra.
Ezek összesítéseként az IAG üzemi eredménye 27,9 százalékkal 710 millió euróra javult, az adózott eredmény pedig ennél is nagyobb mértékben, 47,3 százalékkal nőtt és 489 millió eurót tett ki a június 30-ával zárult időszakban.
Az IAG az első félévben 12,3 százalékkal növelte kapacitásait, a járatok átlagos töltöttsége kerek 80 százalék volt, 0,7 százalékponttal több, mint egy évvel korábban, az utasforgalom 46,6 millió volt, 20 százalékkal több, mint 2015 első félévében.
A személyszállítási üzletág 688 millió eurós többlettel zárt, a légitársaságok közül mindegyik növelte üzemi eredményét úgy, hogy árbevétele kisebb-nagyobb mértékben mindegyik leányvállalatnak csökkent.
Előrejelzésében az IAG a brit piacról származó bevételek további csökkenésére hívta fel a figyelmet, és megjegyezte, hogy a font gyengülése is befolyásolhatja az év végi számokat.