Mivel a Boeing elég jól halad a 737 MAX 8 berepülési programjával, elképzelhető, hogy nem a Southwest, hanem a Norwegian lesz a típus bevezető légitársasága. A norvég cég már 2017 nyarán járatokat indítana ezzel a géppel Írországból a tengeren túlra, Bostonba és New Yorkba.

Forrás: Boeing | © AIRportal.hu

Forrás: Boeing

A tervezettnél több hónappal korábban, akár már 2017 márciusában átadható lesz az első Boeing 737 MAX 8, mert az amerikai gyártó jól halad a berepülési programmal – írta az aero.de a Flight International című szaklapra hivatkozva.

Az információik szerint így, mivel az eddigi bevezető légitársaságnak megnevezett Southwest továbbra is azt kommunikálja, hogy 2017 szeptemberében készül átvenni az első gépet, lehetséges, hogy a Norwegian lesz az új típus legelső üzemeltetője.

Az új generációs hajtóművekkel és számos más módosítással modernizált, az eddigieknél nagyobb hatótávra képes 737 MAX-ból a norvég cég opciókkal együtt kétszáz darabot rendelt, és az első példányoknak már konkrét feladatot is eltervezett: a transzatlanti piacon használná őket Thomas Rahmdahl kereskedelmi igazgató szerint.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Akár már 2017 nyarán járatokat indítana a Norwegian Írországból az Egyesült Államok keleti parti nagyvárosaiba, Bostonba és New Yorkba.

Egy korábbi interjúban Björn Kjos, a légitársaság vezérigazgatója is elmondta, hogy lát keresletet az úgynevezett „vékony” útvonalakon, tehát a nem az óriásrepterek közötti, illetve az ilyen nagy átszállópontokat elkerülő, kisebb városokat direkt járatokkal összekötő járatok piacán.

Az írországi Cork és Shannon – de akár például Manchester – reptereiről kiindulva, az Egyesült Államok keleti partjára közlekedő Norwegian-utakra a Ryanair hordhatná Európa különféle pontjairól az utasokat, erről folytat jó ideje tárgyalásokat a két légitársaság (és utóbbi még néhány más céggel is) – írja az aero.de.

Amint a német portál cikke emlékeztet rá, vannak arra utaló jelek, hogy a konkurens Airbus 2019-től elérhető, A321LR elnevezésű, szintén modernizált hajtóművekkel kínált típusa is hasonló szerepet tölt majd be: a Jetblue és a portugál TAP is mérlegeli, hogy összekösse ezzel a típussal az Atlanti-óceán két partját.

Így repül az új Boeing 737 MAX

Forrás: Boeing