Egy esetlegesen még hosszabb törzsű 737 MAX, illetve egy 757-es utód iránt is érdeklődik a csak business-székekkel berendezett repülőgépeket működtető francia La Compagnie. A Brexit miatt a jövőben Londonból kivonuló, inkább a Párizs–New York járatokra koncentráló cég a jövőben járatokat indítana dél-amerikai és ázsiai városokba, valamint az Egyesült Államok nyugati partjára is.

A csak business-kiszolgálással közlekedő francia La Compagnie légitársaság légiutaskísérője. (Fotó: La Compagnie) | © AIRportal.hu

A csak business-kiszolgálással közlekedő francia La Compagnie légitársaság légiutaskísérője.
(Fotó: La Compagnie)

Két gépet számláló flottájának megújításához szívesen venné a La Compagnie nevű, csak business-székekkel berendezett Boeing 757-200-asokkal közlekedő légitársaság, ha az amerikai gyártó előállna a piaci pletykákban és a gyártó nyilatkozataiban is szereplő új keskenytörzsű repülőgépekkel.

A ch-aviation.ch portál szerint a cég alapító vezérigazgatója, Frantz Yvelin azt nyilatkozta: rendkívüli módon érdeklődnek egy lehetséges 737 MAX 10 és az új fejlesztésű, közepes és hosszú távú utakra alkalmas keskenytörzsű repülőgép, egy 757-es utód iránt. Szándéka szerint 2019-ben már jó lenne döntésre jutni.

A La Compagnie Boeing 757-es repülőgépe. (Fotó: La Compagnie) | © AIRportal.hu

A La Compagnie Boeing 757-es repülőgépe.
(Fotó: La Compagnie)

A La Compagnie a prémium szolgáltatásaival Párizsból, illetve a Brexit miatt már nem sokáig Londonból közlekedik New Yorkba. Utóbbi útvonalról a kapacitást a francia fővárosba helyezik át a közeljövőben, bár a cégvezető nem zárja ki, hogy ha tisztázódik az Egyesült Királyság jövője, visszatérnek a brit fővárosba.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A portál emlékeztet arra is: korábban Frantz Yvelin azt nyilatkozta, hogy a Boeing és az Airbus jelenleg elérhető típusairól is folytat megbeszéléseket a gyártókkal.

A La Compagnie jelenleg az A321neo és a 737 MAX 9 típusokról tárgyal, amelyekkel leválthatnák az öregedő 757-eseiket. Az új repülőgépekkel új járatokat is nyitnának az Egyesült Államok nyugati partjára, Dél-Amerikába és akár Ázsiába is.

Mint ismert, jó ideje folynak találgatások arról, hogy meghosszabbítaná a Boeing a 737 MAX 9-es törzsét, de maga a Boeing is elismerte, hogy gondolkodnak azon, miképp léphetnének be az Airbus A321neo által „letarolt” piaci szegmensbe. Utóbbi ugyanis háromszor annyi megrendeléssel bír, mint a Boeing 737 MAX 9-es. Felmerült már jó ideje a 757-esek utódjaként egy teljesen új fejlesztésű, keskenytörzsű, de hosszabb utakra alkalmas típus is.