Két géppel és első körben Mallorcára, Malagába, Alicantéba és a portugáliai Faróba közlekedő járatokkal jövő márciusban bázist nyit a frankfurti nemzetközi repülőtéren a Ryanair. A fapados-óriás és a légikikötőt működtető cég illetékesei szerdán jelentették be mindezt. A Lufthansa és a Condor tiltakozik amiatt, hogy az ír cég kedvezményeket kap, szerintük akkor a teljes reptéri díjstruktúrát át kellene gondolni.
Rátolja a Ryanair a gázkart Németországban
Beveszi Németországot a Ryanair
A legnagyobb európai fapados légitársaság, az ír Ryanair és a frankfurti nemzetközi repülőtér üzemeltetője, a Fraport illetékesei szerdán bejelentették: márciusban két géppel bázist nyit a fapados-óriás a légikikötőben. Az aero.de a cikkében azt írja: napi négy indulással először Mallorcára, Malagába, Alicantéba és a portugáliai Faróba indítanak járatokat.
Ahogy az AIRportal.hu is megírta, már két éve bejelentette a fapados óriás, hogy „beveszi” a német piacot, nemrég pedig egymás után nyíltak meg a berlini, hamburgi és nürnbergi bázisok. Ezzel párhuzamosan a régebbi bázisain, Hahnban (amelyet frankfurtiként hirdet, ám 120 kilométerre van közúton a jelentős német várostól) és Brémában folyamatosan csökkentett a cég.
Az utóbbi esztendőkig az ír légitársaság elkerülte a főbb reptereket (néhány kivétellel), a magasabb költségekre hivatkozva, azonban az elmúlt időszak szolgáltatásfejlesztési reformja részeként egyre-másra nyitott bázisokat a nagy európai légikikötőkben. Kérdés, hogy ezek után mi lesz a fapados-forgalomra berendezkedett, infrastruktúrát fejlesztő kis repterekkel. Németországnál maradva, Hahn pénzügyi gondjai – amelyet a teherforgalom drasztikus csökkenése is fokoz – és Lübeck problémái intő példák a folyamat negatív hatásaira.
A szerdai bejelentés szerint a Ryanair új ügyfélnek járó kedvezményeket is kap, és garantálták számára – az amúgy rendkívül
forgalmas reptéren – a harmincöt perces fordulóidőt is.
Kenny Jacobs, a fapados légitársaság marketingigazgatója úgy fogalmazott: remélik, hogy a következő téli menetrendtől ennél is nagyobb járathálózatot kínálhatnak majd, és évente 400 ezer utast szállítanának a frankfurti bázison.
Tiltakozik a Lufthansa és a Condor
Carsten Spohr, a Lufthansa vezetője az aero.de híre szerint azt üzente a Fraport főnökének, Stefan Schulténak, hogy csökkentse a repülőtéri költségeket a Ryanair számára adott feltételeknek megfelelően, mert nem akarnak többet fizetni az írekhez képest. „Így a Ryanair repülőgépei nem dühítenének minket, mivel a mérséklődő költségekben segítenének” – tette hozzá Spohr.
Becslése szerint így évente két-háromszáz millió eurót spórolna a Lufthansa. Mint rámutatott, nem tudja elképzelni, hogy a hesseni közlekedési minisztérium rábólintana két légitársaság közötti ilyen különbségtételre.
A főképp turistajáratokat működtető Condor vezetője, Ralf Teckentrup pedig szintén elégedetlenségének adott hangot. Közölte: semmiképp sem fogadható el a reptérüzemeltető Fraport „piactorzító támogatási politikája”. Hiszen, mint mondja, a Ryanair a belépésével 15-20 százalékos árelőnyt élvez majd, ez pedig „nem fair versenyt hoz a német légitársaságok kárára”. (A világ számos repterén, így a budapestin is létezik kedvezményrendszer az új járatok üzemeltetésére – a szerk.)