Szombaton a sztrájk ellenére elindul a légitársaság járatainak mintegy 95 százaléka, összesen 137 járatot töröltek, de ezek többsége hosszútávú járat lesz.

A Lufthansa lapunkhoz eljuttatott közleménye szerint a 137-ből 88 lesz hosszútávú járat, tehát nagyjából az összes ilyen járatot teljesítő gép a földön marad, de az előző napok sztrájkjainak hatása miatt lehet, hogy néhány rövidtávú sem fog elindulni.

Az eddigi adatok szerint az elmúlt négy napban 2755 járatot kellett törölni, és 345 ezer utas érintett.

Akik érintettek egyszer térítésmentesen átfoglalhatják, vagy lemondhatják jegyüket. A Lufthansa-csoport többi légitársasága a meghirdetett menetrend szerint szállítja az utasokat.

A VC éves szinten átlagosan 3,66 százalékos béremelést kér a legutóbbi kollektív szerződés lejártával elkezdődött és 2017 áprilisáig tartó ötéves időszakra a Lufthansa, a Lufthansa Cargo és az Eurowings, illetve a Germanwings diszkont légitársaság mintegy 5400 pilótájának.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A munkaadó 2,5 százalékos emelést ajánl. A szakszervezet szerint ez a Lufthansa Csoport jelentős nyereségére tekintettel elfogadhatatlan. A Lufthansa menedzsmentje szerint viszont az elfogadhatatlan, hogy a szakszervezet összességében 20 százalékot meghaladó béremelést követel annak a munkavállalói csoportnak, amely eleve a legnagyobb fizetést kapja a konszern dolgozói közül.

Fotó: Lufthansa | © AIRportal.hu

Fotó: Lufthansa


A Lufthansa kimutatása szerint egy átlagos kezdő elsőtiszt 4600 eurót keres havonta, amely a műszakpótlékokkal és egyéb kiegészítésekkel 6550 euróra növekszik. Egy legmagasabb fizetési kategóriába tartozó kapitány ennek a többszörösét, 22 ezer eurót keres havonta.

Ennek figyelembe vételével a pilóták jelenleg átlagosan évente bruttó 180 ezer eurót keresnek, a VC azt akarja, hogy 20 százalékkal, 36 ezer euróval többet kapjanak éves szinten, ez havi 3 ezer eurós bérfejlesztésnek felel meg.

Kövess minket a Google Newson, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Kövess minket a Google News hírfolyamban!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!