Átvette Kanadában a Bombardier-től az első CS300-as regionális gépet a típus indító légitársasága, a rigai airBaltic. Ezzel a teljes CSeries sorozat bevezetése befejeződött.
A légitársaság korábbi tájékoztatása szerint december 14-én teljesíti első kereskedelmi repülését a CS300-as Amszterdamba, majd Münchenbe.
Az airBaltic összesen 20 darab CS300-ast rendelt, amelyekkel a kiöregedő Boeing 737-300-asokat és -500-asokat helyettesítik.
Az airBaltic fedélzeti magazinjának hasábjai szerint 145 székes konfigurációban érkeznek Rigába a Bombardier új regionális gépei.
A kanadai gyártó mindössze 5 hónappal a CS100-as átadása után már a második új típust tudta beindítani. A Swiss eddigi tapasztalatai szerint a Pratt & Whitney PW1500G hajtóművel szerelt CSeries gépek nagyon jól teljesítenek, bár beszállítói problémák miatt egyelőre két gépet tudtak csak átadni, mindkettő a Swiss flottájában repül. Emiatt a svájci Lufthansa-leányvállalatnak módosítania kellett a gépcserék időpontját.
A CS300-as 99 százalékban ugyanazokból az alkatrészekből építkezik, mint a 100-as, emiatt külön pilótavizsga sem kell rájuk. A 100-150 székes szegmensben ez most a legújabb, és a nulláról elkezdett fejlesztés, amely saját tapasztalataink szerint a kabinban is érződik, és a teljesítményadatokon is meglátszik. A hatótávolság 20 százalékkal nőtt, miközben az egy utasra vetített költségszint 18 százalékkal alacsonyabb, mint a versenytársaknál.
Míg a CS100-as 108-133, addig a CS300-as 130-160 székes konfigurációban érhető el. Eddig összesen 358 gépre érkezett rendelés a Bombardier-hez (123 darab 100-as és 235 darab 300-as), a legtöbbet, 75-öt a Delta rendelt eddig.