A Pratt & Whitney Canada továbbra is aggódik az Iran Air és az ATR közti megállapodás miatt, ezért egyelőre nem írták alá az egyezséget. Pontosabban nyitva tartanak bizonyos kérdéseket.
Megrendelt húsz ATR 72-600-ast az Iran Air
Az iráni nemzeti légitársaság még tavaly februárban állapodott meg a részben az Airbus tulajdonában lévő francia-olasz ATR-rel 72-600-as gépek vásárlásáról. Akkor húsz gép megrendeléséről állapodtak meg másik húszra pedig opciós jogot formáltak. Akkor az Airbusszal és a Boeinggel is megállapodtak mintegy száz gép vételéről.
A rendelést az tette lehetővé, hogy az Egyesült Államok és az Unió részben megszüntette a gazdasági szankciókat az országgal szemben, amelyet korábban a kétes atomprogram miatt vetettek ki az országgal szemben. Az Airbusszal és a Boeinggel azóta sikerült lezárni a tárgyalásokat, bár a finanszírozásról sokáig elhúzódtak a tárgyalások. Az első új gépek már forgalomba is álltak.
Nem úgy az ATR-rel, akivel még mindig nem sikerült a szerződés minden részletében megállapodni. Az ATR már szállítana is, de a hajtóművek gyártójával akadt némi probléma. A Pratt & Whitney Canada ugyanis továbbra is aggódik az üzlet bizonyos részletei miatt.
A ch-aviation az iráni ISNA hírügynökséget idézve azt írta: Asghar Fakhrieh-Kashan helyettes közlekedési miniszter szerint a kanadaiak a hajtóművek üzemeltetésével kapcsolatban nyugtalanok, és az alkatrész-utánpótlásról is egyeztetni kell még. Arról azonban nem közölt részleteket, hogy az üzemelési környezet mely eleme váltott ki nyugtalanságot a kanadai szakemberek körében.
A két fél nem szabott határidőt a tárgyalások lezárására, így egyelőre azt sem lehet megmondani, hogy mikor kerülhet az első ATR az Iran Air flottájába.