Hat százalékkal 1,3 milliárd euróra nőtt a Ryanair adózott eredménye az előző évihez képest a 2017-es pénzügyi évben, idén tovább csökkenő jegyárakkal számolnak.
Európa legnagyobb diszkont légitársasága lapunkhoz eljuttatott közleményében azt írta a március 31-ével végződött 2017-es pénzügyi évben az árbevétel 2 százalékkal 6,6 milliárd euróra javult, az adózott eredmény pedig 6 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit és 1,3 milliárd eurót tett ki.
A Ryanair nem részletezte, hogy a költségei hogyan alakult, csupán annyit közölt, hogy az egy utaskilométerre vetített költségszintje a kerozinnal együtt 11, a nélkül 5 százalékkal csökkentek. A társaság 13 százalékkal 41 euróra csökkentette az átlagos jegyárakat, viszont ugyanekkora mértékben, 13 százalékkal 120 millióra nőtt az utasforgalma, a járatok töltöttsége 94 százalékra javult, amely a legmagasabb a szegmensben.Hat százalékos növekedés után, 1,3 milliárd euróra nőtt a Ryanair adózott eredménye az előző évihez képest a 2017-es pénzügyi évben. A cég idén tovább csökkenő jegyárakkal számol.
A március 31-ével végződött 2017-es pénzügyi évben az árbevétel 2 százalékkal 6,6 milliárd euróra javult, az adózott eredmény pedig 6 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit és 1,3 milliárd eurót tett ki – írta lapunknak eljuttatott közleményében Európa legnagyobb diszkont légitársasága.
A Ryanair nem részletezte, hogy költségei hogyan alakultak, csupán annyit közöltek, hogy az egy utaskilométerre vetített költségszint a kerozinnal együtt 11, a nélkül 5 százalékkal csökkent. A társaság 13 százalékkal 41 euróra csökkentette az átlagos jegyárakat, viszont utasforgalma ugyanekkora mértékben, 13 százalékkal 120 millióra nőtt, a járatok töltöttsége 94 százalékra javult, amely a legmagasabb a szegmensben.
Elemzésükben kiemelték, hogy az üzleti év során 52 darab Boeing 737-est vettek át és állítottak forgalomba, 206 új útvonalat indítottak be és 10 új bázist nyitottak. Megemlítették továbbá, hogy lengyel üzembentartó engedéllyel, Ryanair Sun néven charter légicégük is elindult.
Michael O’Leary a flottabővítés felgyorsításáról tárgyal a Boeinggel, mivel a lengyel, német és olasz piacon tapasztalható események alapján a Ryanair úgy látja, egyik napról a másikra bővíteniük kell kapacitásukat.
Előrejelzésében a Ryanair azzal számol a 2018-as pénzügyi évre, hogy a forgalom 8 százalékkal 130 millióra emelkedik, az átlagos jegyárak további 5-7 százalékkal csökkenhetnek, és a kiegészítő árbevételek emelkedése sem várható. A kerozin nélküli számított üzemelési költség 1 százalékkal mérséklődhet, mindezek együttes hatásaként az írek 8 százalékos növekedést várnak az adózott eredményben, és 1,4-1,45 milliárd euróra várják azt.